Senaste nytt

Business till Thailand februari / mars?

Jo men har kollat runt andra recensioner även här på BC och inte sett nån klaga, tvärtom faktiskt. Får bli Qatar en annan gång.
 

toer00

Medlem
Flög just Singapore till Phuket!
Otroligt BRA!

09dc4b6f9b0be3208b7cdf06f2ece165.jpg
 

toer00

Medlem
Sorry det föll bort lite syftningar...
Singapore Airlines till Phuket (via FRA, därav 777:an och sedan vidare med Silk Air och B737, bra det också, men det ör en annan sak...

2 timmars stopover i SIN och biljetterna köpta på kampanj i Januari... D - klass, 17 tkr och 200 % EB poäng Tycker det var en BRA deal...
 

toer00

Medlem
Den går att luta till "loungeläge" och man (jag - 180 cm) satt otroligt bekvämt. Sedan vänder personalen på stolen, så finns det madrasser, lakan och täcken som personalen hjälper till att bädda upp...
Man ligger i och för sig diagonalt, med sätets bredd och det faktum att jag sover på sidan, gjorde att jag sov som en liten ...

Nu har jag inte koll på STO tiderna (kommande) men via 22:00 flighten fr FRA (777 W med nya business) så får man bra anslutning i SIN....
 
Idag kommer jag boka, allt annat har dragit ut på tiden. Ser att turkish är mycket billigare än finnair men vill ha den där reverse herringbone konfigen där man kan sitta avskilt om man reser ensam, som finnair har. Kan nån bekräfta att detta inte finns på turkish? När jag bildgooglar ser jag bara nån typ av 2-2-2 konfig men det dyker även upp enstaka bilder på en sån där lite mer reverse sned konfig så blir lite osäker.
 
Last edited:
Tänkte att jag borde väl uppdatera efter all hjälp jag fått. Blev Finnair och det var en cool upplevelse. Håller dock med om att stolen inte var den bästa kanske, inte extremt obekväm men knarrade när man ändrade position och helt enkelt sådär.

Maten var bättre än jag fått på economy tidigare men inte som sjysst restaurang direkt. Det var trevligt att få hela kitet med förrätt, varmrätt, efterrät och olika drycker samt refill :) Inte van vid detta som 100% economyresenär.

Uppskattade noise-cancellurarna mycket. Bra urval av filmer och serier men i och med att matserveringen tog lång tid med alla rätter och ostar osv så satt jag mest och njöt av det och lyssnade på lugn musik i lurarna medan salongsberusningen kom smygande ;)

Sjysst att man kunde fälla ner sätet, försökte få lite sömn i slutet, gick sådär. Det var helt enkelt lite för varmt i kabinen för min smak.

Nöjd överlag men hade gärna provat nått annat bolag på hemresan istället men men, en annan gång :)
 
Toppen