Senaste nytt

[Business/First] Stockholm - världen ej Nordamerika 2-4-1 med Lufthansa/Swiss/Austrian från 15.799kr

06FC2232-28EB-41DF-BAE6-DC0E67530073.png

Har dålig koll på priser i First. Detta är väl ändå ett bra pris? Hittade retur igår för liknande pris men borta nu.
 
Jag lyckades boka igår kväll, för två personer, Stockholm - Denpasar via Singapore med Swiss där benet till/från Singapore är i First class. Priset 26.000 kr per person. Priset för en person var inte dubbelt så högt men nästan. Resan är i Augusti men som andra säger - det finns väldigt få alternativ.

Singapore - Denpasar är med Singapore Airlines business (Z class)
 
Jag fick till first med Swiss till Singapore via Hong Kong där Hong Kong-Singapore är first med Singapore Airlines. Den känner jag mig nöjd med. Bokade ytterligare en first från Oslo till Sao Paulo som går via FRA (FCT, 3 tim stopp) och sedan vidare till ZRH (3:40 tim stopp). Tycker den också blev riktigt bra.

Från Arlanda?
 
Jag måste säga att hela storyn är besynnerlig. Fortfarande inte något spår av detta i ExpertFlyer från ARN. Däremot finns alla fare basis från OSL, CPH, BCN, och LHR som jag har kollat. Jag har inte sätt nåt i First från ARN (har inte letat så mycket) men du verkat ha kunna boka. På Swiss.com i Norge står det "Save up to 50% in Business Class and First Class" medan i Sverige står det "Save up to 40% in Business Class". Jag har aldrig sätt liknande och ställer mig frågandes till vad som är medvetet och vad som är missat. Jag blir inte klok på något alls.

Efter min senaste resa över till USA nu i november, så har min frustration med Lufthansagruppens revenue management växt till nya höjder. Jag behövde hastigt boka om hemresan, och trots att det var vidöppet i Z-klass gick det inte att boka om. Då är deras REV MGMT-strategi att enbart ha detta till nya bokningar och ändringar skulle kicka mig till full-fare J-klass. Jag var villig att sumpa hemresan och boka en bonusresa på samma flighter som de skulle ha J-klass på! :mad: Jag har meddelat min frustration till mina kontakter. Som tur är finns Air Canada och United, och det var inga problem att boka över till United. "To add injury to insult" så fanns United code-share på de exakta flighter jag ville ha "operated by Swiss" i Z-klass. United och Air Canada har inget av detta trams. Anledningen att jag inte bokar allt på United code-share är att då kan jag inte uppgradera Swiss/Lufthansa till First. Måste vara Swiss/Lufthansa pre-fix.

Gällande tillgänglighet nu så har jag en annan teori baserat på erfarenhet. Den sekund du börjar visa intresse och söker mycket, så lämnar Lufthansa/Swiss kakor i webbläsaren och "låser" inventory. Det har hänt mig flera gånger att det jag såg en sekund, inte finns nästa sekund och jag har väntat 24t så dyker det mystiskt upp. Så min strategi är att använda ExpertFlyer först, sen boka när jag har hittat det jag söker. Jag har också valt att gå till AMEX Travel med mycket av detta och låta teamet där stångas med detta :)

Känns som hela kampanjen är en stor click-bait annons.

stort tack för ett mycket utförligt svar.
Jag delar din upplevelse med Lufthansa. MEN måste bara ge de en sak, de hanterade vår inställda Sydafrikaresa för 2-3 veckor sedan långt över vad jag hade kunnat vänta mig. Vi fick tillbaka pengarna av goodwill skäl. Så jag kände mig skyldig att ge tillbaka genom att boka några extra resor i den här kampanjen. Men så händer allt det här!

Hur som helst har vi lyckats boka 2 resor till Sydafrika i F. Ena vändan nu i vår med Swiss och andra vändan i höst med Lufthansa. Riktigt nöjd. Sen fick vi bryta mot vårt eget löfte (om att endast boka F i den här kampanjen) och ta en sväng till Mauritius med Austrian i C.

Men utbudet på övriga linjer känns katastrofalt. Men det verkar lätta mer o mer under dagen så jag delar din bild av att ju mer man söker desto fler platser försvinner utan att någon rimligtvis har bokat upp så många. Dessa brukar ju gå tillbaka lite senare tack och lov.

nu hoppas vi på SIN, ICN (finns ju absolut ingenting dit varken C eller F), DXB, BKK eller något annat roligt. Såg att BOG via MEX funkar utan att vara listat. Samma sak med EZE som funkar utan att vara listat.
 
Och folk undrar varför SAS inte öppnar upp Bangkok igen... Det är just av denna anledning, mördande konkurrens och extremt låga priser från konkurrenterna.

Kan inte klicka på länken i det inlägg du citerade, står att jag saknar tillstånd, (och inte heller hitta inlägget). Tekniskt fel verkar det som?
 
Toppen