Senaste nytt

[Business/First] Stockholm - världen ej Nordamerika 2-4-1 med Lufthansa/Swiss/Austrian från 15.799kr

Alx

Medlem
jo jo, men det är ju sjukare än hela IT haveriet.
Varför då?

Om man inte annonser en avreseort så är det väl helt i sin ordning att det inte heller går att boka från den? IT haveriet handlade ju om att man annonserade något som de facto inte gick att boka.

Kom igen! Släpp GOT och res från ARN, CPH eller OSL. Sååå off ligger väl ändå inte Göteborg från någon av dessa huvudstäder? ;)
 

Sir Lemon

Medlem
Johannesburg i First bokat. 4:e försöket till Sydafrika i First sedan pandemin slog till. Den här gången SKA det funka hela vägen.

Nu fortsätter jakten på fler First destinationer. Men plötsligt är utbudet väsentligt lägre än från t.ex. CPH/OSL för några timmar sen.
Pris?
 

Alx

Medlem
Bra där, jagar vidare på andra dedtinationer men det ser lite skralt ut, kanske släpper de på fler platser ?
Ja mycket ont om platser. För oss är First det enda intressanta och där är utbudet plötsligt extremt litet. Hela dagen igår och idag har det funnits gott om platser. Så jag hoppas att det släpps fler framöver.
 

Senator

Moderator
Ja mycket ont om platser. För oss är First det enda intressanta och där är utbudet plötsligt extremt litet. Hela dagen igår och idag har det funnits gott om platser. Så jag hoppas att det släpps fler framöver.

Jag måste säga att hela storyn är besynnerlig. Fortfarande inte något spår av detta i ExpertFlyer från ARN. Däremot finns alla fare basis från OSL, CPH, BCN, och LHR som jag har kollat. Jag har inte sätt nåt i First från ARN (har inte letat så mycket) men du verkat ha kunna boka. På Swiss.com i Norge står det "Save up to 50% in Business Class and First Class" medan i Sverige står det "Save up to 40% in Business Class". Jag har aldrig sätt liknande och ställer mig frågandes till vad som är medvetet och vad som är missat. Jag blir inte klok på något alls.

Efter min senaste resa över till USA nu i november, så har min frustration med Lufthansagruppens revenue management växt till nya höjder. Jag behövde hastigt boka om hemresan, och trots att det var vidöppet i Z-klass gick det inte att boka om. Då är deras REV MGMT-strategi att enbart ha detta till nya bokningar och ändringar skulle kicka mig till full-fare J-klass. Jag var villig att sumpa hemresan och boka en bonusresa på samma flighter som de skulle ha J-klass på! :mad: Jag har meddelat min frustration till mina kontakter. Som tur är finns Air Canada och United, och det var inga problem att boka över till United. "To add injury to insult" så fanns United code-share på de exakta flighter jag ville ha "operated by Swiss" i Z-klass. United och Air Canada har inget av detta trams. Anledningen att jag inte bokar allt på United code-share är att då kan jag inte uppgradera Swiss/Lufthansa till First. Måste vara Swiss/Lufthansa pre-fix.

Gällande tillgänglighet nu så har jag en annan teori baserat på erfarenhet. Den sekund du börjar visa intresse och söker mycket, så lämnar Lufthansa/Swiss kakor i webbläsaren och "låser" inventory. Det har hänt mig flera gånger att det jag såg en sekund, inte finns nästa sekund och jag har väntat 24t så dyker det mystiskt upp. Så min strategi är att använda ExpertFlyer först, sen boka när jag har hittat det jag söker. Jag har också valt att gå till AMEX Travel med mycket av detta och låta teamet där stångas med detta :)

Känns som hela kampanjen är en stor click-bait annons.
 

palmen

Moderator
Gällande tillgänglighet nu så har jag en annan teori baserat på erfarenhet. Den sekund du börjar visa intresse och söker mycket, så lämnar Lufthansa/Swiss kakor i webbläsaren och "låser" inventory. Det har hänt mig flera gånger att det jag såg en sekund, inte finns nästa sekund och jag har väntat 24t så dyker det mystiskt upp. Så min strategi är att använda ExpertFlyer först, sen boka när jag har hittat det jag söker. Jag har också valt att gå till AMEX Travel med mycket av detta och låta teamet där stångas med detta :)
Ett tips är att köra browsern incognito så spelar inte kakorna någon roll.
 

jerk

Medlem
Jag måste säga att hela storyn är besynnerlig. Fortfarande inte något spår av detta i ExpertFlyer från ARN. Däremot finns alla fare basis från OSL, CPH, BCN, och LHR som jag har kollat. Jag har inte sätt nåt i First från ARN (har inte letat så mycket) men du verkat ha kunna boka. På Swiss.com i Norge står det "Save up to 50% in Business Class and First Class" medan i Sverige står det "Save up to 40% in Business Class". Jag har aldrig sätt liknande och ställer mig frågandes till vad som är medvetet och vad som är missat. Jag blir inte klok på något alls.

Efter min senaste resa över till USA nu i november, så har min frustration med Lufthansagruppens revenue management växt till nya höjder. Jag behövde hastigt boka om hemresan, och trots att det var vidöppet i Z-klass gick det inte att boka om. Då är deras REV MGMT-strategi att enbart ha detta till nya bokningar och ändringar skulle kicka mig till full-fare J-klass. Jag var villig att sumpa hemresan och boka en bonusresa på samma flighter som de skulle ha J-klass på! :mad: Jag har meddelat min frustration till mina kontakter. Som tur är finns Air Canada och United, och det var inga problem att boka över till United. "To add injury to insult" så fanns United code-share på de exakta flighter jag ville ha "operated by Swiss" i Z-klass. United och Air Canada har inget av detta trams. Anledningen att jag inte bokar allt på United code-share är att då kan jag inte uppgradera Swiss/Lufthansa till First. Måste vara Swiss/Lufthansa pre-fix.

Gällande tillgänglighet nu så har jag en annan teori baserat på erfarenhet. Den sekund du börjar visa intresse och söker mycket, så lämnar Lufthansa/Swiss kakor i webbläsaren och "låser" inventory. Det har hänt mig flera gånger att det jag såg en sekund, inte finns nästa sekund och jag har väntat 24t så dyker det mystiskt upp. Så min strategi är att använda ExpertFlyer först, sen boka när jag har hittat det jag söker. Jag har också valt att gå till AMEX Travel med mycket av detta och låta teamet där stångas med detta :)

Känns som hela kampanjen är en stor click-bait annons.
Fick också den känslan ang click-bait.
 

plover

Medlem
Tack Senator för detta och att du sliter för oss - hade just LH Service Desk TYskland på tråden, kollade med min destination i oktober, och efter att den trevliga agenten talat med sina chefer fick jag reda på att "There is an error on the website - the offer is not valid for Business Class travel which is why you cannot find any tickets". Vilket galet snömos ? Ena handel vet verkligen inte vad de gör. På min fråga "Will you correct the LH landing page then ?" fick jag bara svaret att "I don't know - apologies for this". Nu får det bli Quatar istället för min del - vilket nedköp men grattis till er som lyckades boka något i alla fall.
 
Toppen