Jag måste säga att hela storyn är besynnerlig. Fortfarande inte något spår av detta i ExpertFlyer från ARN. Däremot finns alla fare basis från OSL, CPH, BCN, och LHR som jag har kollat. Jag har inte sätt nåt i First från ARN (har inte letat så mycket) men du verkat ha kunna boka. På Swiss.com i Norge står det "Save up to 50% in Business Class
and First Class" medan i Sverige står det "Save up to 40% in Business Class". Jag har aldrig sätt liknande och ställer mig frågandes till vad som är medvetet och vad som är missat. Jag blir inte klok på något alls.
Efter min senaste resa över till USA nu i november, så har min frustration med Lufthansagruppens revenue management växt till nya höjder. Jag behövde hastigt boka om hemresan, och trots att det var vidöppet i Z-klass gick det inte att boka om. Då är deras REV MGMT-strategi att enbart ha detta till
nya bokningar och ändringar skulle kicka mig till full-fare J-klass. Jag var villig att sumpa hemresan och boka en bonusresa på samma flighter som de skulle ha J-klass på!
Jag har meddelat min frustration till mina kontakter. Som tur är finns Air Canada och United, och det var inga problem att boka över till United. "To add injury to insult" så fanns United code-share på de exakta flighter jag ville ha "operated by Swiss" i Z-klass. United och Air Canada har inget av detta trams. Anledningen att jag inte bokar allt på United code-share är att då kan jag inte uppgradera Swiss/Lufthansa till First. Måste vara Swiss/Lufthansa pre-fix.
Gällande tillgänglighet nu så har jag en annan teori baserat på erfarenhet. Den sekund du börjar visa intresse och söker mycket, så lämnar Lufthansa/Swiss kakor i webbläsaren och "låser" inventory. Det har hänt mig flera gånger att det jag såg en sekund, inte finns nästa sekund och jag har väntat 24t så dyker det mystiskt upp. Så min strategi är att använda ExpertFlyer först, sen boka när jag har hittat det jag söker. Jag har också valt att gå till AMEX Travel med mycket av detta och låta teamet där stångas med detta
Känns som hela kampanjen är en stor click-bait annons.