Senaste nytt

[Business class] Stockholm/Göteborg-Nordamerika T/R, Star Alliance JV, från 16.600 SEK inkl. skatter

Ursäkta om jag upprepar frågan, men ger verkligen P hos United 0% till M&S ?
Den info jag hittar är att det ska ge 150%. Är den informationen inaktuell?

Ursäkta om jag upprepar frågan, men ger verkligen P hos United 0% till M&S ?
Den info jag hittar är att det ska ge 150%. Är den informationen inaktuell?

Det är copy+paste fel. :eek: Det är blev copy av intjäning till Aegean Miles&Bonus.
Aegean Airlines Miles&Bonus skrev:
Note: Miles cannot be earned in booking classes: O, I, X, R, N, P
Aegean Airlines | All Airlines

Till Turkish Airlines Miles&Smiles ger 150% miles.
Turkish Airlines - United Airlines - turkishairlines.com

Uppdaterad: 2015-01-14

Priserna har gått upp lite grann, ca 400 SEK.
Samma som tidigare deal, kan man lägga till SAS inrikes inom Sverige mot ca +2.000 SEK (+skatter&bränsletillägg).

[Business class] Stockholm/Göteborg-Nordamerika T/R, Star Alliance JV, från 12.600 SEK inkl. skatter

STO/GOT-NYC T/R
Flygbolag: Air Canada (AC), Austrian (OS), Brussels Airlines (SN), Lufthansa (LH), SWISS (LX), United (UA)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: P
Fare basis: PLNCSEW
Pris: följande priser är exkl. skatter. Skatter är från ca 3.260 SEK och uppåt
  • New York: 9.306 SEK
  • Chicago: 9.331 SEK
  • Boston: 9.702 SEK
  • Vancouver: 10.276 SEK
  • Washington: 10.350 SEK
  • Toronto: 10.363 SEK
  • San Francisco: 10.802 SEK
  • Miami: 11.235 SEK
  • Los Angeles/Denver: 12.162 SEK
  • New Orleans: 12.545 SEK
  • Honolulu: 13.954 SEK
Förköpskrav: 21 dagar
Köpa senast: --
Min/Max stay: stanna natten mellan lördag och söndag / 12 månader
Gäller för utresa: följande perioder:
  • mellan 2015-MAR-28 och 2015-APR-11
  • mellan 2015-JUL-01 och 2015-AUG-31
  • mellan 2015-NOV-21 och 2015-NOV-28
  • mellan 2015-DEC-24 och 2015-DEC-31
  • mellan 2016-MAR-19 och 2016-APR-03
  • mellan 2016-JUL-01 och 2016-AUG-31
  • mellan 2016-NOV-19 och 2014-NOV-26
  • mellan 2016-DEC-24 och 2016-DEC-31
Stopover: 1 fri stopover är tillåten i Nordamerika i varje riktning
Tillåtna flygningar: AC, OS, SN, LH, LX eller UA flightnummer över Atlanten
Byte: upp 5 byte per riktning är tillåten, varav 3 i Europa, 2 i Nordamerika
Barnrabatt: 25% rabatt från baspriset
Återbetalning: Nej
Ändring: Ja, mot 250 EUR per gång
Routing: t ex Stockholm/Göteborg-(SK/LH/OS/SN/LX)-Frankfurt/München/Wien/Bryssel/London/Zürich-(AC/OS/LH/LX/SN/UA)-destinationer i Nordamerika

Nya tag och nya frågor. Försöker nu få igenom en bokning av den här till SFO (med stopover i NYC på vägen dit) över påsken och hittar en del tillgänglighet.

Vägen dit är enkel: ARN-EWR direkt med Uniteds 757-200.
Sedan JFK-SFO dan efter med samma plan.
På vägen hem så hade det optimala varit UAs 747 SFO-FRA, men väntan i FRA är lite för lång för att det ska kännas värt det.

Så det lutar åt SFO-EWR med en A320 alt. B739. Airbusen flyger lite senare på morgonen vilket hade varit skönt. Gissar att stolarna är dom samma i dessa två plan och att det inte spelar nån roll vilket jag tar?
Den senare avgången ger mig 1.10 minuter på Newark, är det för lite?

En annan variant är att flyga SFO-JFK med 757:a och bättre stolar. Den är framme 15.40 och planet från EWR till FRA går 19.00. Är det värt stolarna att stressa mellan flygplatserna?

Mina .02 är att jag iiinte hade vågat det där på EWR iaf.

Vad vore så vågat med en anslutning FRÅN inrikes till utrikes på EWR? Ingen immigration att fundera över. Ingen security check. Det är bokstavligen bara att gå från ett plan till ett annat i en terminal med relativt "korta" avstånd.

Vad vore så vågat med en anslutning FRÅN inrikes till utrikes på EWR? Ingen immigration att fundera över. Ingen security check. Det är bokstavligen bara att gå från ett plan till ett annat i en terminal med relativt "korta" avstånd.
Ja, när du säger det så måste jag onekligen haft fel håll i huvudet. Men - jag tror ändå jag hade varit pessimistisk nog att inte lita på den marginalen när det ändå är (förhållandevis) långt hem.

OK då förstår jag bättre. Å andra sidan finns det gott om senare flyg från EWR till Europa som avgår senare än UA ARN-kärra i det fall man missar sin anslutning. Det brukar dessutom vara hyfsat med "luft" i UA tidtabeller från västkusten. Om jag vore @Vaniljvodka så hade jag prioriterat morgonsömnen före överdrivet gott om tid för byte på EWR. Folk oroar sig generellt sett för mycket över byten i USA.

Toppen