Senaste nytt

[Business class] Stockholm/Göteborg-Nordamerika T/R, Star Alliance JV, från 16.600 SEK inkl. skatter

palmen

Moderator
En kort fråga - vart bokar jag enklast en resa som ovan till Miami (dvs. framsökt i ITA Matrix)? Går det att göra på nätet eller ska jag ringa en resebyrå?
Borde gå att få fram på British Airways eller Americans hemsida genom att använda multicity funktionen.
Annars är det ringa till flygbolaget som brukar vara bäst. Blanda in en resebyrå hjälper sällan då de ofta inte är kompetenta nog på en sådan avancerad bokning.
 

famhanssons

Medlem
Borde gå att få fram på British Airways eller Americans hemsida genom att använda multicity funktionen.
Annars är det ringa till flygbolaget som brukar vara bäst. Blanda in en resebyrå hjälper sällan då de ofta inte är kompetenta nog på en sådan avancerad bokning.
Tror du tänkte lite fel då denna tråd hanterar *A (finns en annan tråd med likvärdigt pris för British Airways).
När man sökt i Ita Matrix brukar jag välja ett av bolagen (om det nu blir code share) och boka på dess hemsida.
 

palmen

Moderator
Tror du tänkte lite fel då denna tråd hanterar *A (finns en annan tråd med likvärdigt pris för British Airways).
När man sökt i Ita Matrix brukar jag välja ett av bolagen (om det nu blir code share) och boka på dess hemsida.
Hmm, är ju tre trådar med samma typ av del. Antog att det var den för British Airways och American som detta gällde, noterade inte att det var Star Alliance tråden. My bad.
 

Dr. Miles

Expert
Uppdaterad: 2019-05-16

Skyteam JV har också liknande priser till de destinationerna. oneworld JVs priser är något dyrare.
Biljettregeln tillåter en fri stopover antingen i New York, Chicago, San Francisco eller Washington i varje riktning.

[Business class] Stockholm/Göteborg-Nordamerika T/R, Star Alliance JV, från 16.600 SEK inkl. skatter

STO/GOT-destinationer i Nordamerika T/R
Flygbolag: Air Canada (AC), Austrian (OS), Brussels Airlines (SN), Lufthansa (LH), SWISS (LX), United (UA)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: P
Fare basis: PLNCSEW
Pris: Pris: alla priser är exkl. skatter. Totalt från ca 16.600 SEK inkl. skatter.
  • Fort Lauderdale, Miami: 12.982 SEK
  • Boston, Washington: 14.074 SEK
  • Chicago, New York: 15.310 SEK
  • Los Angeles: 16.062 SEK
  • San Francisco: 17.365 SEK
  • Vancouver: 17.855 SEK
  • Las Vegas, Seattle, Hawaii: 17.886 SEK
  • Phoenix: 19.660 SEK
Förköpskrav: 21 dagar
Köpa senast: --
Min/Max stay: 7 dagar / 12 månader
Gäller för utresa: under följande perioder:
  • mellan 2019-JUN-27 och 2019-SEP-04
  • mellan 2019-NOV-18 och 2019-NOV-24
  • mellan 2019-DEC-22 och 2020-JAN-01
  • mellan 2020-APR-12 och 2020-APR-22
Stopover: 2 stopover är tillåtna i varje riktning, varav:
  • en fri stopover i New York, Chicago, San Francisco, Washington.
  • en stopover i andra orter kostar 600 EUR per stop
HIP Check: Gäller ej
Byte: upp 5 byte är tillåten i varje riktning varav:
  • upp till 3 byte i Europa
  • upp till 2 byte i Nordamerika
Barnrabatt: 25% rabatt från baspriset
Återbetalning: Nej
Ändring: Ja, mot 250 EUR per gång
Routing: t ex Stockholm/Göteborg-(SK/LH/OS/SN/LX)-Frankfurt/München/Wien/Bryssel/London/Zürich-(AC/OS/LH/LX/SN/UA)-destinationer i Nordamerika


Regler om stopover:
Kod:
STOPOVERS

2 STOPOVERS PERMITTED IN EACH DIRECTION
     LIMITED TO 1 FREE AND 1 AT EUR 600.00.
     1 FREE IN NYC/EWR
     1 FREE IN SFO/CHI
     1 FREE IN WAS
     1 IN AREA 1 AT EUR 600.00.
   CHILD/INFANT DISCOUNTS APPLY.
         NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.
          EACH STOPOVER TAKEN UTILIZES A PERMITTED TRANSFER.
          UNLESS RESTRICTED BY ROUTING ATTACHED TO FARE

Prisexempel 1: till Miami

20190516 Screenshot 02 UA.png




Prisexempel 2: till Honolulu (med stopover i New York och San Francisco)

20190516 Screenshot 03 UA.png

 
Toppen