Senaste nytt

[Business class] Stockholm/Göteborg-Nordamerika T/R, oneworld JV, från 13.200 SEK inkl. skatter

Just det - undrar om man kan dra det så långt som: ARN-LHR-JFK-LAS-LAX-HNL-SFO-LHR-ARN ? Det vore ju ballt - allt på ett enda bräde ?

Tror inte den routingen kommer att funka. Det blir nog ett byte för mycket på utresan, om du inte vill ha LAX som destination...

Men fö vill du nog flyga JFK-LAX och inte JFK-LAS. Då kan du få mer riktig C istället för deras inhemska First.

Ja problemet är ju att stop-over inte är tillåtet, så det sänker dessvärre HNL alternativet...

Jag bör vara i SFO i slutet April nämligen, därav frågorna. Och med SFO som slutdestination så fungerar antagligen ARN-LCY-JFK-LAS-SFO-LHR-ARN. Alltså inga stopp på vägen hem eftersom jag helt enkelt inte vet vart. I ursprunget till denna tråd var det ju en max poängresa typ, alltså ARN-LAX via JFK och LAS, och då med BusinessClass mellan LCY och JFK på vägen till USA i alla fall, för att få maximal utdelning typ. Man kan ju köra JFK-LCY även på vägen hem om man vill. Utmaning, om man så vill, var ju maximal utdelning på avios - och då är LAS bra å ha med antar jag.

Ja problemet är ju att stop-over inte är tillåtet, så det sänker dessvärre HNL alternativet...
Om jag inte minns helt fel är denna fare MPM baserad, så routing via Honolulu till San Francisco spränger MPM.

BA: I7SALE skrev:
FROM-STO TO-SFO CXR-BA TVL-10FEB13 RULE-J689 IPRA/1
FARE BASIS-I7SALE SPECIAL FARE DIS-E VENDOR-ATP

/VIA THE ATLANTIC/ MPM 6733
MILEAGE SYSTEM APPLIES BETWEEN ORIGIN AND DESTINATION
MILEAGE SYSTEM APPLIES ORIGIN TO DESTINATION
TICKETED POINT DEDUCTION OF 705 MILES APPLIES
WHEN TRAVEL IS VIA SUB AREA 21
TICKETED POINT DEDUCTION OF 550 MILES APPLIES
WHEN TRAVEL IS VIA DFW AND/OR CHI AND/OR MIA AND/OR
NYC AND/OR RDU

Jag skulle flyga ARN-LHR-BOS-JFK-LAX istället, om du ska maximera segment. Eller om du ska till SFO, ARN-LHR-JFK-LAX-SFO.

Nya priset är laddat.
Priset gäller för avresa mellan 2013-JUL-01 och 2013-AUG-31.
Köpet måste vara klar senast 2013-MAY-07.

Det finns också priser till andra destinationer i Nordamerika.

[Business class] Stockholm/Göteborg-Los Angeles, T/R, British Airways&JV, 19.800 SEK inkl. skatter

STO/GOT-LAX T/R
Flygbolag: British Airways (BA), American Airlines (AA), IBERIA (IB)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: I (BA), A (AA inom USA)
Fare basis: IV0EUS
Pris: 15.669 SEK + ca 4.080 SEK, totalt ca 19.800 SEK inkl. skatter
Min/Max stay: stanna natten mellan lördag och söndag / 3 månader
Förköpskrav: Nej
Boka senast: 2013-MAY-07
Gäller för utresa: mellan 2013-JUL-01 och 2013-AUG-31
Stopover: Nej
Byte: 2 byte i Europa och 2 byte i Nordamerika är tillåtna i varje riktning
Barnrabatt: Nej
Återbetalning: Nej
Ändring: Ja, mot 300 EUR per gång
Routing: t ex Stockholm/Göteborg-(BA)-London-(BA/AA)-New York-(AA)-Las Vegas-(AA)-Los Angeles

Uppdaterad: 2013-11-21

[Business class] Stockholm/Göteborg-Los Angeles T/R, oneworld JV, 18.500 SEK inkl. skatter

STO/GOT-LAX T/R
Flygbolag: American Airlines (AA), British Airways (BA), Finnair (AY) och IBERIA (IB)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: I
Fare basis: I7SALE
Pris: 14.561 SEK + skatter ca 3.700 SEK och uppåt, totalt ca 18.500 SEK inkl. skatter
Förköpskrav: 7 dagar
Min/Max stay: Stanna natten mellan lördag och söndag / 3 månader
Köpas senast: 2013-NOV-28
Gäller för utresa: senast 2014-ARP-15
Stopover: Nej
Byte:
  • 2 byten i Europa i varje riktning
  • 2 byten i USA i varje riktning
MPM: 6.890 miles
Barnrabatt: 10% av baspris för infants. Ingen rabatt för barn 2-11 år.
Återbetalning: Nej
Ändring: Ja, mot 300 EUR per gång

Toppen