Senaste nytt

[Business class] Stockholm/Göteborg-New York T/R, oneworld JV, 13.100 SEK inkl. skatt

Skall köpa denna deal snarast om det blir som jag tänkt mig.

Hur kan jag boka med BA0001 / BA0004? Några speciella dagar de kör dessa antar jag.
Och viktigast av allt, eftersom jag vill maximera TP's... ger det 40+40+210+210+40+40 = 580TP som jag misstänker?

Cheers :)

By the way, inte lika bra pris från GVA:(, ca 20500 SEK
 
Last edited:
Skall köpa denna deal snarast om det blir som jag tänkt mig.

Hur kan jag boka med BA0001 / BA0004? Några speciella dagar de kör dessa antar jag.
Och viktigast av allt, eftersom jag vill maximera TP's... ger det 40+40+210+210+40+40 = 580TP som jag misstänker?

Cheers :)

By the way, inte lika bra pris från GVA:(, ca 20500 SEK

Kolla Lyon, du sparar ca 3 000kr

Från Arlanda, har Doktorn hittat en rutt via HEL, men med uppenbara kostnadsproblem. För TP maximering, skulle följande funka:
ARN-HEL AY 40 TP
HEL-LHR BA 80 TP
LCY-JFK BA 210 TP
T/R skulle det bli 660 TP och direkt från Blue till Silver...

Men som Dr Miles skriver händer det något med bränsletillägget. Bokas allt som American, kan man kanske komma runt detta. Men jag vet inte vad som händer om American är Marketing Carrier på BA0001-BA0004 (under AA flightnummer) om det då blir 140 TP och inte 210 TP.

Men, jag hade ringt BA och kolla lite om det inte går att få bort Finnairs bränsletillägg. Känns lite konstigt...
 
Kolla Lyon, du sparar ca 3 000kr

Från Arlanda, har Doktorn hittat en rutt via HEL, men med uppenbara kostnadsproblem. För TP maximering, skulle följande funka:
ARN-HEL AY 40 TP
HEL-LHR BA 80 TP
LCY-JFK BA 210 TP
T/R skulle det bli 660 TP och direkt från Blue till Silver...

Men som Dr Miles skriver händer det något med bränsletillägget. Bokas allt som American, kan man kanske komma runt detta. Men jag vet inte vad som händer om American är Marketing Carrier på BA0001-BA0004 (under AA flightnummer) om det då blir 140 TP och inte 210 TP.

Men, jag hade ringt BA och kolla lite om det inte går att få bort Finnairs bränsletillägg. Känns lite konstigt...

Fast drar man den vägen blir det inte lite svårt att komma med BA01 utan övernattning ? Man har ju bara 45 min på sig när man landar på LCY att hoppa på nästa flight.
 
Tier Points är viktigare :)

Mitt mål just nu är inte TP utan jag vill få tag på 30.000 avioser (eller 25.000 då jag får 5000 via BA Visa) då jag vill boka en one-way i F i asien.
Jag kommer inte dra in tillräckligt med OW flyg senare då jag måste prioritera *A för att inte hela huset ska rasa :)
 
Mitt mål just nu är inte TP utan jag vill få tag på 30.000 avioser (eller 25.000 då jag får 5000 via BA Visa) då jag vill boka en one-way i F i asien.
Jag kommer inte dra in tillräckligt med OW flyg senare då jag måste prioritera *A för att inte hela huset ska rasa :)

Men om du gör så här:
CPH-HEL (AY) 40 TP
HEL-LHR BA 80 TP
LCY-JFK BA 210 TP
t/r är det 660 TP. Boka, sedan ringer du BAEC och kolla om man är villig att bumpa dig till Silver innan resan. Då blir det 100% Avios till:

Utan Silver
CPH-HEL 693 Avios
HEL-LHR 1701 Avios
LCY-JFK 6922 Avios

Med Silver
CPH-HEL 693 Avios
HEL-LHR 2835 Avios
LCY-JFK 10383 Avios

Lite skillnad :)
 
Men om du gör så här:
CPH-HEL (AY) 40 TP
HEL-LHR BA 80 TP
LCY-JFK BA 210 TP
t/r är det 660 TP. Boka, sedan ringer du BAEC och kolla om man är villig att bumpa dig till Silver innan resan. Då blir det 100% Avios till:

Utan Silver
CPH-HEL 693 Avios
HEL-LHR 1701 Avios
LCY-JFK 6922 Avios

Med Silver
CPH-HEL 693 Avios
HEL-LHR 2835 Avios
LCY-JFK 10383 Avios

Lite skillnad :)

Med silver & lite hhonors transfer så skulle jag ha mina 30.000 hmmmmm nu blev man ju inte sugen :D
 
Toppen