Senaste nytt

[Business class] Stockholm-Australien/Nya Zeeland T/R, Austrian Airlines, från 23.500 SEK inkl.skatt

Jag vet inte när du vill komma hem men utresan på 10:e december fungerar.

Visa bifogad bild 16725

Observera att Austrians P klass ger endast 100% EuroBonus poäng.

Jag gjorde samma sökning som du på ITA men fick ett helt annat pris (33592kr finnair) Sökte även hela december med 21 dagars resa, 23 december ger 24882kr annars är det 30000kr+ för resten av månaden.

Använder filter:
Cabin: business or higher
Stops: no limit
Other: båda i kryssade
Currency: SEK
Sales city: default

Missar jag nått här?

Last edited:
nej det funkar inte bris.jpg bris2.jpg

jaha, ja det stämmer, så för att få bästa pris så ska man veta vilket flygbolag man ska använda och inom ett specifikt interval, för om jag söker samma fast utan "ososos" så blir det ett annat pris igen.

Är detta ren skicklighet från din sida eller provar du dig fram?
Jag menar, jag gör en sökning, får ett pris, är det för dyrt går jag vidare, jag har egentligen ingen aning om vilket bolag jag ska använda för att få bättre pris än det som visas när jag söker på alla bolag.

jaha, ja det stämmer, så för att få bästa pris så ska man veta vilket flygbolag man ska använda och inom ett specifikt interval, för om jag söker samma fast utan "ososos" så blir det ett annat pris igen.

Är detta ren skicklighet från din sida eller provar du dig fram?
Jag menar, jag gör en sökning, får ett pris, är det för dyrt går jag vidare, jag har egentligen ingen aning om vilket bolag jag ska använda för att få bättre pris än det som visas när jag söker på alla bolag.

Jag rekommenderar dig att läsa den här tråden. Om du har fortfarande frågor om hur man använder ITA :s sökningsmotor, kan du posta din fråga där.
http://www.businessclass.se/flygbiljetter/793-ita-matrix-hjaelp-tips.html

Här har ITA Software skrivit en guide om grundläggande funktioner
Overview: How to use Matrix

Priset gäller även till Sydney/Brisbane/Perth.
Trots att det tillåter routing via Tokyo med Qantas, går det att inte prissätta det på ITA (det kanske fungerar på resebyrå/flygbolag).

FYI, ANA flyger inte till Sydney för tillfället.

Jag rekommenderar dig att läsa den här tråden. Om du har fortfarande frågor om hur man använder ITA :s sökningsmotor, kan du posta din fråga där.

Här har ITA Software skrivit en guide om grundläggande funktioner
Overview: How to use Matrix

Jag har läst båda trådarna, fattar fortfarande inte hur man kan veta vilket flygbolag som kommer att ge bästa pris enligt exemplet ovan. Undrar även hur man gör en sökning med economy short-haul och business long-haul med dom där routing koderna. Exemplet som ges i matrixtråden inkluderar ett flygbolag, hur gör man för att söka alla bolag?

Detta har gjort mig mycket förvirrad, jag antog att om man sökte på alla bolag så borde de visa bästa pris.

Jag har läst båda trådarna, fattar fortfarande inte hur man kan veta vilket flygbolag som kommer att ge bästa pris enligt exemplet ovan. Undrar även hur man gör en sökning med economy short-haul och business long-haul med dom där routing koderna. Exemplet som ges i matrixtråden inkluderar ett flygbolag, hur gör man för att söka alla bolag?

Detta har gjort mig mycket förvirrad, jag antog att om man sökte på alla bolag så borde de visa bästa pris.
Detta går nu off topic så skriver jag kort.

När du söker priser på ITA använd alltid längre interval för Length of stay, t ex 10-17 eller 17-24 osv.
T ex. Flygbolaget A kanske har bra pris för utresan 11 jul och hemresan 21 juli (8-10 nätter beroende på destination) men om du söker 13 nätter hittar du inte priset av flygbolag A.

Om du har flera frågor om sökning på ITA, vänligen posta frågan där.

Uppdaterad: 2014-04-29

Priset har gått upp pga dyrare bränsletillägg.
Det går att flyga endast via Bangkok eller Beijing till Australien.

[Business class] Stockholm-Australien T/R, Austrian Airlines, 23.200 SEK inkl. skatter

ARN-Australien T/R
Flygbolag: Austrian Airlines (OS) + THAI (TG) / Air China (CA)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: P
Fare basis: PNCSE
Pris:15.810 SEK + skatter ca 7.350 SEK, totalt ca 23.200 SEK inkl. skatter
Min/Max stay: 3 dagar / 12 månader
Förköpskrav: Nej
Tillåtna flygningar:
  • OS flightnummer som är opererad av OS
  • OS flightnummer som är opererad av TG
  • TG flightnummer som är opererad av TG
  • OS flightnummer som är opererad av CA
  • CA flightnummer som är opererad av CA
Stopover: En fri stopover är tillåten i varje riktning
Barnrabatt: 25% rabatt från baspriset
Återbetalning: Nej
Ändring: Ja, mot 240 EUR per gång
Routing: Stockholm-(OS)-Wien-(OS)-Bangkok/Beijing-(TG/CA: OS)-Sydney/Brisbane/Melbourne/Perth

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Toppen