Senaste nytt

[Business class] Stavanger-Houston T/R, SAS, 6.520 NOK inkl. skatter

Vill bara ha sagt till de som inte varit där förut att bil är inget måste för nåt dygn i Houston. Vill inte måla fan på väggen som en del här på forumet.
Du behöver aldrig bil med det resonemanget - du kan alltid ta taxi/privatchaufför/vsh. Jag anser dock varken praktiskt eller kostnadseffektivt i USA där hyrbil är normen... Det är ju inte direkt billigt att ta taxi in till downtown så om man tänker sig att köra taxi t/r så har man nog i princip en dryg dags hyrbil redan där. Ska man sedan ta sig någon annanstans så har man redan tjänat på att ta hyrbil.

Absolut - men det finns INGENTING att göra i downtown, så i praktiken behöver man bil.
Där har du fel, det finns en riktigt bra craftbeer bar som även visar massa sport på Tv ;)
Flying Saucer Draught Emporium heter stället i alla fall, går att fördriva många timmar där om man gillar öl och sport :)

Du behöver aldrig bil med det resonemanget - du kan alltid ta taxi/privatchaufför/vsh. Jag anser dock varken praktiskt eller kostnadseffektivt i USA där hyrbil är normen... Det är ju inte direkt billigt att ta taxi in till downtown så om man tänker sig att köra taxi t/r så har man nog i princip en dryg dags hyrbil redan där. Ska man sedan ta sig någon annanstans så har man redan tjänat på att ta hyrbil.
Uber X kostade 30$ till flygplatsen så antar att det är ungefär samma pris in till stan. Ska man dessutom betala för parkering i stan så tror jag inte hyrbil blir direkt jättebilligt heller.

Just nu är jag på Park Inn över natten innan jag åker hem imorgon (fredag), kommer med andra ord missa alla ni som kommer hit i helgen.
Har inte så mycket tips att komma med förutom Flying Saucer Draught Emporium eller The Hay Merchant som är två riktigt bra ställen för craftbeer. Uber X är helt ok att åka med här och typ halva priset mot "vanlig" uber.

Ansökte inresetillstånd (ESTA) igår. Någon som har erfarenhet av detta? Jag har inte varit i staterna på 10 år.

Ansökte inresetillstånd (ESTA) igår. Någon som har erfarenhet av detta? Jag har inte varit i staterna på 10 år.
Man brukar väl oftast få svar direkt om det är ok, fick du det?
Har hört att det någon enstaka gång måsta kollas manuellt då tar det nog lite längre.
Vad fick du för besked?

Toppen