Kimmen00
Medlem
Sitter och funderar om jag skall ta shuttle till hotell och bilen dagen efter istället.
Med tanke på fika på planet är det att rekommendera...
Sitter och funderar om jag skall ta shuttle till hotell och bilen dagen efter istället.
Du behöver aldrig bil med det resonemanget - du kan alltid ta taxi/privatchaufför/vsh. Jag anser dock varken praktiskt eller kostnadseffektivt i USA där hyrbil är normen... Det är ju inte direkt billigt att ta taxi in till downtown så om man tänker sig att köra taxi t/r så har man nog i princip en dryg dags hyrbil redan där. Ska man sedan ta sig någon annanstans så har man redan tjänat på att ta hyrbil.Vill bara ha sagt till de som inte varit där förut att bil är inget måste för nåt dygn i Houston. Vill inte måla fan på väggen som en del här på forumet.
Förlåt, landar på lör kväll den 17e okt...
Där har du fel, det finns en riktigt bra craftbeer bar som även visar massa sport på TvAbsolut - men det finns INGENTING att göra i downtown, så i praktiken behöver man bil.
Jag åker till Stavanger ikväll och sover över där för att sedan åka till Houston imorgon.Jajamensan! Åker ut imorgon och hem söndag, vart spenderar du natten? Vi är några som tar park inn vid flygplatsen.
Uber X kostade 30$ till flygplatsen så antar att det är ungefär samma pris in till stan. Ska man dessutom betala för parkering i stan så tror jag inte hyrbil blir direkt jättebilligt heller.Du behöver aldrig bil med det resonemanget - du kan alltid ta taxi/privatchaufför/vsh. Jag anser dock varken praktiskt eller kostnadseffektivt i USA där hyrbil är normen... Det är ju inte direkt billigt att ta taxi in till downtown så om man tänker sig att köra taxi t/r så har man nog i princip en dryg dags hyrbil redan där. Ska man sedan ta sig någon annanstans så har man redan tjänat på att ta hyrbil.
Man brukar väl oftast få svar direkt om det är ok, fick du det?Ansökte inresetillstånd (ESTA) igår. Någon som har erfarenhet av detta? Jag har inte varit i staterna på 10 år.
Ursäkta om jag inte riktigt förstår din fråga, men räcker för vad då? Om du åker till USA som svensk medborgare behöver du en giltig ESTA eller visum.Kanske en pinsam fråga, men det man får fylla in vid bokning av sas visst räcker det?