Senaste nytt

[Business class] Stavanger-Houston T/R, SAS, 6.520 NOK inkl. skatter

Ursäkta om jag inte riktigt förstår din fråga, men räcker för vad då? Om du åker till USA som svensk medborgare behöver du en giltig ESTA eller visum.

Exakt, och det var just ESTA som jag blev orolig om det var det jag hade gjort eller ej. Men ringde SK IT och fick det bekräftat, att jag var ''good to go'', alltså att jag hade fyllt i den reseinformationen som de krävde. :)

Exakt, och det var just ESTA som jag blev orolig om det var det jag hade gjort eller ej. Men ringde SK IT och fick det bekräftat, att jag var ''good to go'', alltså att jag hade fyllt i den reseinformationen som de krävde. :)
ESTA görs inte via SAS. Jag förstår inte din fråga riktigt. Är du osäker om du har en gammal ESTA kvar (gäller i två år), så kan du gå in på ESTA-hemsidan och söka på passnumret. Jag personligen skulle aldrig lita på SAS kundtjänst huruvida jag har ett giltigt ESTA eller inte.

ESTA görs inte via SAS. Jag förstår inte din fråga riktigt. Är du osäker om du har en gammal ESTA kvar (gäller i två år), så kan du gå in på ESTA-hemsidan och söka på passnumret. Jag personligen skulle aldrig lita på SAS kundtjänst huruvida jag har ett giltigt ESTA eller inte.
inte jag heller, jag tror inte ens de kan se det.

Mycket möjligt.
Har kollegor som råkat ut för SSSS med motiveringen: "We need to check someone with a common last name as well."

Jag är av åsikten att det är bättre att man har strikt kontroll och kanske kränker några individer, jag själv inkluderad, och därmed undviker att något jobbigt inträffar. Vidare är också vetskapen om strikt säkerhet säkert starkt avskräckande.

Toppen