Senaste nytt

[Business Class] Rangoon (Myanmar) - Nordamerika ~$500 enkel (Flera bolag)

Med risk för att vara en komplett idiot. Men - hur många är det som faktiskt kan ta sig till Yangon, Burma för att påbörja en tokbillig enkeltur? Om vi bortser från Burmeser såklart. :)

Kein Problem!
Det finns Air Asia från Bangkok och biljetten är inte speciellt dyr. Även Bangkok Airways biljett är inte så dyr heller.
Myanmar visum kan man fixa lätt i Bangkok, men det kan ta 2 arbetsdagar.

Kein Problem!
Det finns Air Asia från Bangkok och biljetten är inte speciellt dyr. Även Bangkok Airways biljett är inte så dyr heller.
Myanmar visum kan man fixa lätt i Bangkok, men det kan ta 2 arbetsdagar.

Ah. Trångsynt som jag är glömde jag bort det faktum att många forummedlemmar faktiskt befinner sig i sydostasien. För en snudd på onyttigt stationär värmlänning kändes det mer långsökt... :)

Ah. Trångsynt som jag är glömde jag bort det faktum att många forummedlemmar faktiskt befinner sig i sydostasien. För en snudd på onyttigt stationär värmlänning kändes det mer långsökt... :)

Inte bara det, du glömde att en hel del personer här är helt galna och lätt skulle kunna tänka sig att åka till RGN för att påbörja en trevlig resa.

Inte bara det, du glömde att en hel del personer här är helt galna och lätt skulle kunna tänka sig att åka till RGN för att påbörja en trevlig resa.

Ja, det var ett märkligt ifrågasättande. Speciellt när jag själv direkt började undersöka möjligheterna... :)

Vore ju dessutom trevligt att kunna lägga ett nytt land till den numera rätt långa
listan över besökta länder ! Dubbla anledningar till att försöka hitta en resa m.a.o.

Om någon är intresserad, så finns det Air Chinas ekonomiklass biljett Stockholm-Yangon t/r för ca 6.000 SEK inkl. skatter.
(Fare basis: VLRBPXE)
och fr o m 2012-JUN-01 använder Air China Airbus A330 mellan Stockholm och Beijing.
http://www.businessclass.se/star-al...m-beijing-opererar-airbus-a330.html#post34757

Det går också att ta stopover i Beijing och ansöka Myanmar visum där. (dock man behöver kinesiskt visum också..):D

Alternativt THAIs Premium Economy&Business class kombo mellan Stockholm-Bangkok-Yangon t/r för ca 13.800 SEK inkl. skatter.
http://www.businessclass.se/deals/2...t-r-thai-airways-10-600-sek-inkl-skatter.html

Last edited:
Nu är tyvärr priserna neddragna men, om man kunde flyga Yangon-(TG)-Bangkok-(TG)-Paris-(DL)-New York t/r före sista maj 2012 och krediterade till bmi Diamond Club, skulle man tjäna 25.000 status miles + ca 3.100 bonus miles som Silver medlem.
Tredje resan blir man Gold och då har man tjänat 84.300 användbara miles.

Om du är redan Gold och har över 55.000 status miles, tjänar man totalt 53.100 användbara miles per resa. :eek:
Sedan de milesen kan konverteras till avios 1:1 ratio i juli månad.

Oj!? Vad har hänt nu då? Ska jag alltså vara tvungen att åka till Rangoon ändå, jag trodde jag skulle slippa eftersom jag inte hade tid sist..

Toppen