Senaste nytt

[Business class] New York - Dublin ToR för 5709 SEK

Jag kör med Hipmunk. Fixade först en fungerande itin i matrissen och sen matade in det i hipmunk som fixade länken till Orbitz.
Nu skriver jag en semesteransökan först. Så fort det blir godkänt slår jag till och bokar.

Jag kör med Hipmunk. Fixade först en fungerande itin i matrissen och sen matade in det i hipmunk som fixade länken till Orbitz.
Nu skriver jag en semesteransökan först. Så fort det blir godkänt slår jag till och bokar.

Har aldrig förstått mig på Hipmunk.
Jag skrev dock in direkt i Orbitz nu, inga problem alls.

Last edited:
Tycker du att det är värd att satsa på detta? Det blir ju en resa som kostar mycket nära vad 100K US miles ligger på under bonuskampanjen(kanske $500 mindre).

Tycker du att det är värd att satsa på detta? Det blir ju en resa som kostar mycket nära vad 100K US miles ligger på under bonuskampanjen(kanske $500 mindre).

100K US Miles brukar väl kosta uppemot 1800$, alltså 800$ dyrare.
Lägg därtill att man inte får några Miles på det.

Denna resa för 6700:- ger mig i princip guldkort hos Aegean (ca 17.000 poäng).
Tycker det är klockrent och jag kommer förmodligen slå till.

Funderar på SAS till New York, de har kampanj och kostar 4990:- för direktflyg till EWR.

Edit: Väljer du att kreditera US Dividend Miles får du 17.000 poäng också.
För min del kan jag ta en SAS ToR nu under deras kampanj för 4990:- och få 100% intjäning på T-klass.
Dvs, 8000 poäng till.

25.000 poäng till US Dividend för under 12.000:- (inte så dåligt).
Köp sen 100.000 US Dividend Miles och flyg F till USA eller Business till "South Pacific"

Någon som vet hur mycket poäng:

NYC-CLT-FRA-DUB ger? (First till CLT, resten i Business varav Lufthansa från FRA-DUB.)

på Miles & More?
Jag fick ihop typ 24.000 poäng men jag måste ha räknat fel, kan väl inte stämma? :)

Last edited:
Hm, hur tar du dig till/från DUB? Flyget från FRA anländer sent och du flyger till FRA vid 7 tiden också. Det tillkommer ytterliggare 1500 där, plus hotelnatten i DUB, kanske 700 till.
Kreditera till US DM? Dålig affär, du får bara *S, hellre till något europeiskt. Som du själv säger hos A3 får du Gold och även hos EB blir du Silver, vilket är inte mycket. Hur är det med TK?

Last edited:
Hm, hur tar du dig till/från DUB? Flyget från FRA anländer sent och du flyger till FRA vid 7 tiden också. Det tillkommer ytterliggare 1500 där, plus hotelnatten i DUB, kanske 700 till.
Kreditera till US DM? Dålig affär, du får bara *S, hellre till något europeiskt. Som du själv säger hos A3 får du Gold och även hos EB blir du Silver, vilket är inte mycket. Hur är det med TK?

Ja, men det är ju på en resa bara? :)
Inga problem att uppnå guld med denna "start".

Om inte flygplatsen erbjuder hotell så åker jag in till Dublin, har aldrig varit där så hade mer än gärna utforskat staden en dag eller två (Det jag skrivit i tråden är mest bara förslag för att visa, inte suttit mig ner till 100% och kollat ännu).

(Har räknat antalet Miles nedan på extern sida, kanske inte stämmer till 100% men ungefär).

Miles & More
NYC - CLT = 1076 Miles X3 = 3228 Miles/poäng.
CLT - FRA = 8760 Miles X2 = 17.520 Miles/poäng. (Fast det sänks till 1.5* efter 1 September tror jag så det bör bli 13.140 poäng.)
FRA - DUB = 2000 poäng X2 = 2500 Miles/poäng. (ska egentligen vara 4000 men sänks f.o.m 1 Sept också).
Totalt: 24.748 ~ 18.868 med de nya reglerna.

Aegean
NYC-CLT-FRA = 9816 Miles X1.5 = 14.724 Miles/poäng.
FRA-DUB X2 = 3400 Flat Miles/poäng.
Totalt: 18.124

Alltså borde det vara bäst att kreditera detta till Miles & More. (om jag inte räknat helt galet)
Men onödigt för mig i och med att jag inte kommer nå Guld i år i alla fall. :(
Jag kommer vara mindre än 1000 poäng från Aegean guld i alla fall, för 6700:- (inte illa, dessutom flyga Envoy i A330 två gånger på köpet) :cool:

Frågan är om man sedan vågar vänta tills Januari innan man flyger in den sista biten, för att på så sätt få Aegean Gold i helt år extra(!)

EDIT: Har ändrat intjäningen till Miles & More, den sänks efter 1 September kom jag på!

Last edited:
Toppen