Senaste nytt

[Business class] New York - Dublin ToR för 5709 SEK

Ja, jag syftade på 757/767:ans Envoy. Klart intressant alternativ men skumt då Expedia brukar ju inte ha Business biljetter. Jag tänker boka med om jag nu lyckas att hitta någon billig DUB-GOT via AMS eller CDG.

Är det Expedia du försöker boka på? Jag får Service Unavailable error.
 
Last edited:
Ja, jag syftade på 757/767:ans Envoy. Klart intressant alternativ. Jag tänker boka med om jag nu lyckas att hitta någon billig DUB-GOT via AMS eller CDG.

767:an är ju inte lika het som A330 och ger mindre miles än att åka via FRA men ändå mycket bra pris. :)

Expedia, US hemsida eller cheaptickets.com har jag prövat med framgång.
Cheaptickets.com är nog ett måste om du vill åka via FRA, då får du skriva i multi-city och fylla i:
NYC-CLT-FRA-DUB/DUB-FRA-CLT-NYC.
Då bör det komma upp, för runt 1000$
 
Last edited:
Cheaptickets.com är nog ett måste om du vill åka via FRA, då får du skriva i multi-city och fylla i:
NYC-CLT-FRA-DUB/DUB-FRA-CLT-NYC.
Då bör det komma upp, för runt 1000$
Cheaptickets.com är något jag haft problem med att boka resor i år. De är syster/dotter/svågerbolag till Orbitz och strular något da sitter man med Svarte Petter i handen på flygplatsen. Och då är det bra om det blir FRA eller CLT.
 
Cheaptickets.com är något jag haft problem med att boka resor i år. De är syster/dotter/svågerbolag till Orbitz och strular något da sitter man med Svarte Petter i handen på flygplatsen. Och då är det bra om det blir FRA eller CLT.

Det är så illa? Ajdå.. ja, dom har ju inga klockrena omdömen på internet direkt.
Det går ju att boka via US Airways direkt men inte via FRA och då är det inte aktuellt för egen del.

En sak jag fullständigt hatar med US Airways är att om man väljer multi-city, sen hittar dom ingen resa på den dagen, då kommer man till sida 1. (Alltså, man får börja om(!) = man blir tokig.
 
Last edited:
Det är så illa? Ajdå.. ja, dom har ju inga klockrena omdömen på internet direkt.
Det går ju att boka via US Airways direkt men inte via FRA och då är det inte aktuellt för egen del.
Jag vet inte om det är illa eller ej, jag lyckades aldrig få igenom mina bokningar. Med Orbitz gick aldrig ändringar igenom. Om man inte planerar några ändringar och har inga preferenser kring maten, sittplatser osv då bör nog båda funka bra.
Nu vaskade jag fram fare koden: ZLWQI6EU
Det finns också billiga JV fares för samma datum. Vad sägs om LX över Atlanten?
 
Last edited:
Jag vet inte om det är illa eller ej, jag lyckades aldrig få igenom mina bokningar. Med Orbitz gick aldrig ändringar igenom. Om man inte planerar några ändringar och har inga preferenser kring maten, sittplatser osv då bör nog båda funka bra.
Nu vaskade jag fram fare koden: ZLWQI6EU
Det finns också billiga JV fares för samma datum. Vad sägs om LX över Atlanten?

Vart hittade du?

Nja, denna resa gör jag isåfall snart och jag hade inte tänkt börja samla till Lufthansa SEN förrens nästa år.
Kommer nog ta BA eller AA till New York. :)
 
Last edited:
ExpertFlyer självklart.
Men glöm LH Group till andra ställen än DUB: YQ $806 gör det ointressant.
Jag lyckas inte få fram FRA routingen på CT för mina dagar. Lyckas du boka den så får du berätta hur det gick till.
 
Last edited:
ExpertFlyer självklart.
Men glöm LH Group till andra ställen än DUB: YQ $806 gör det ointressant.
Jag lyckas inte få fram FRA routingen på CT för mina dagar. Lyckas du boka den så får du berätta hur det gick till.

Finns ju som sagt på cheaptickets, har inte hittat den någon annanstans men jag håller lite utkik på andra sidor.

Är ju enkelt att hitta i Matrix, synd att det inte finns något vettigare att boka med än cheaptickets.com
Jag vill välja kunna välja säte utan att strula nämnvärt. :cool:
 
Last edited:
Är ju enkelt att hitta i Matrix, synd att det inte finns något vettigare att boka med än cheaptickets.com
Jag vill välja kunna välja säte utan att strula nämnvärt. :cool:
Det kan vara så att jag söker för fel datum. Jag sökte för följande dagar: 18-26/11, 23-25/11, 16-26/11, 18-27/11. Du kan PM:a dina datum om inte du vill posta öppet. Men jag hittar inte FRA routingen i matrissen heller :( eller i EF för den delen.

Förresten, en gång problemet med CT var att jag såg billiga biljetter ex-NYC och kom fram ändå till betalningen, det gick inte att köpa. Problemet enligt CT kundtjänsten(som är samma som Orbitz) var i att flygbolagets biljettsystem var inte syncad med deras.
 
Last edited:
Det kan vara så att jag söker för fel datum. Jag sökte för följande dagar: 18-26/11, 23-25/11, 16-26/11, 18-27/11. Du kan PM:a dina datum om inte du vill posta öppet. Men jag hittar inte FRA routingen i matrissen heller :( eller i EF för den delen.

Förresten, en gång problemet med CT var att jag såg billiga biljetter ex-NYC och kom fram ändå till betalningen, det gick inte att köpa. Problemet enligt CT kundtjänsten(som är samma som Orbitz) var i att flygbolagets biljettsystem var inte syncad med deras.

Skriv så här i Matrix: (Roundtrip)

Departing: NYC
Outbound routing codes: CLT FRA

Destination: DUB
Return routing codes: FRA CLT

See calendar of lowest fares. (15/11-12 och en månad framåt)
Business class or higher.

För mig kommer det då upp:
18 November -> 3/4/ eller 5 nätter
20 November -> 1/2/3/4 eller 5 nätter
21 November -> 1/2/3/4 eller 5 nätter
23 November -> 1/2/3/ eller 4 nätter

Allt ovan kostar 988$

Här är ett exempel:

business.png

Funderar på denna själv och sen kanske man kan ta SAS till EWR ToR för 4900 SEK den 18-25 November.
(Sen hoppas på att OT fungerar, aldrig prövat det förr). :cool:

Får se om om BA kommer med någon rea nu i dagarna annars. :)
 
Last edited:
Toppen