Senaste nytt

[Business class] København/Billund-Nordamerika T/R, Star Alliance JV, fra 12.100 DKK inkl. skatter

Ursäkta att jag är slö och inte orkar läsa igenom tråden men är det verkligen inget sista köpdatum på denna?
Nej. Spekulationen er at prisen ændres når OneWorld og SkyTeam dealen udløber 15JAN2015. Denne deal har jo eksisteret længe og prisen er blevet sænket gradvist. Jeg mener den har kostet omkring 10.000, siden 8.900 og nu 6.700, så jeg finder det usandsynligt at dealen forsvinder, men ikke utænkeligt at prisen stiger til 9.000ish.
 

Dr. Miles

Expert
Nej. Spekulationen er at prisen ændres når OneWorld og SkyTeam dealen udløber 15JAN2015. Denne deal har jo eksisteret længe og prisen er blevet sænket gradvist. Jeg mener den har kostet omkring 10.000, siden 8.900 og nu 6.700, så jeg finder det usandsynligt at dealen forsvinder, men ikke utænkeligt at prisen stiger til 9.000ish.
Nej, de är INTE samma deal. Jag förklarade i den här posten.
Även tidigare priser (Fare basis: PLNNDKW, som gällde tills vidare) har uppdaterats utan förvarning.
 
Nej, de är INTE samma deal. Jag förklarade i den här posten.
Även tidigare priser (Fare basis: PLNNDKW, som gällde tills vidare) har uppdaterats utan förvarning.
Hmm.. Det er øjnene man bliver blind på først. Jeg var ikke opmærksom på at der var kommet ny farebasis (PLNNDKW vs. PLNCDKW).

Min overbevisning er dog stadig at der også efter den 15JAN2015 vil være en deal i nærheden af DKK 10.000 incl. skatter til New York.

Noget andet, i indlægget skriver du at PLNNDKW stadig findes, det kan jeg ikke få til at passe. Den fare der koster USD 1854 hedder PNNZDKW og en anden fare med min. stay på 3 dage.
Skærmbillede 2015-01-10 kl. 17.40.30.png
 

Dr. Miles

Expert
Noget andet, i indlægget skriver du at PLNNDKW stadig findes, det kan jeg ikke få til at passe. Den fare der koster USD 1854 hedder PNNZDKW og en anden fare med min. stay på 3 dage.
Visa bifogad bild 30974
Ja, detta stämmer. Fare basis: PLNNDKW försvann trots att det inte stod något köpa senast datum.
Återigen, räkna inte med att priserna skall finnas kvar bara för att det inte står något köpa senast datum. Många deal dör utan förvarning.
 

Jonas C

Medlem
Lite småsugen på SWISS till New York i Juli, men det går inte att hitta några platser i P på utresan för hela Juli. På hemresan finns det platser dock. Är det möjligt att kombinera med Air Canada på utresan och köra ett stopover i Montreal, och hur går man tillväga för att boka den?
 

charlesswe

Medlem
Enda sättet (tror jag) att få stopover i Montreal är att ta AC:faren. Tyvärr så tillåter den inte CPH-YYZ-YUL utan bara CPH-YYZ,YTZ-YUL. Om det spelar inga roll för dig så kan du köra så:

CPH-YYZ (<24t) YTZ-YUL (stop) YUL-LGA (dest) JFK/EWR-GVA/ZRH-CPH

Försök hitta tillgängligheten med Matrix, sen prova Lufthansa.se.
 

Dr. Miles

Expert
Lite småsugen på SWISS till New York i Juli, men det går inte att hitta några platser i P på utresan för hela Juli. På hemresan finns det platser dock. Är det möjligt att kombinera med Air Canada på utresan och köra ett stopover i Montreal, och hur går man tillväga för att boka den?
Du kan kombinera alla Star Alliance JV:s fare. T ex Air Canada fare (och routing) på ditvägen och SWISS fare (och routing) på hemvägen.
 

Jonas C

Medlem
Du kan kombinera alla Star Alliance JV:s fare. T ex Air Canada fare (och routing) på ditvägen och SWISS fare (och routing) på hemvägen.
Jag har hittat tillgänglighet i P med Air Canada på utresan, samt P med SWISS hem. Problemet är hur man bokar dessa på samma biljett då Air Canadas hemsida inte kan sälja SWISS biljetter och vice versa.
 
Toppen