Senaste nytt

[Business Class] Florens - //DESTINATION// - Dusseldorf från 5.500 SEK T/R

Traveller

Medlem
Vissa företa
Har Alitalia inte mail?!?

"
Dear Guest,

We will be able to provide you needed information through our Customer Center services.
We kindly ask you to contact the number 0044 (0) 3335 665544 to be properly assisted.

Thank you for your understanding

Kind Regards
Alitalia Customer Relations"

Suck![/QUOTE
Italien... vissa företag där kör ännu gula post-IT som receptionisten sätter på bordet om du ringt... Galet
 
Två dagar kvar tills jag egentligen skulle åkt på den här dealen. "Spöksegmenten" med Cathay hänger kvar. Går fortfarande att byta platser osv. Blir spännande att se om det går att checka in på dem ändå. (Ska dock inte åka iväg).
 

Zoogian

Medlem
försökte ringa Alitalia nu via svenska numret och fick klicka igenom menyn men efter en stunds väntan i kön så kopplas samtalet ner...
 

Karl Pedal

Medlem
Snackade med Expedia nu, de inleder återbetalningsprocessen som kan ta upp till 12 veckor.
Då det är Alitalia som betalar tillbaka pengarna, så hoppas jag att dom inte hinner gå i konkurs..
 

Tonton

Medlem
Snackade med Expedia nu, de inleder återbetalningsprocessen som kan ta upp till 12 veckor.
Då det är Alitalia som betalar tillbaka pengarna, så hoppas jag att dom inte hinner gå i konkurs..

Se till att de skickar bekräftelse på att det är avbokat och sedan ring Amex (om det var det kortet som du använde...). Jag gjorde det angående en bokning där Alitalia sa att det kunde ta upp till 3 månader. Två dygn senare så hade Amex tagit bort betalningen från fakturan.
 

JensE

Medlem
Snackade med Expedia nu, de inleder återbetalningsprocessen som kan ta upp till 12 veckor.
Då det är Alitalia som betalar tillbaka pengarna, så hoppas jag att dom inte hinner gå i konkurs..
hmm ca 10 dagar sa dom till mig. Härligt med konsekvent kundtjänst.
Se till att de skickar bekräftelse på att det är avbokat och sedan ring Amex (om det var det kortet som du använde...). Jag gjorde det angående en bokning där Alitalia sa att det kunde ta upp till 3 månader. Två dygn senare så hade Amex tagit bort betalningen från fakturan.
För mig ville dom inte skicka någon bekräftelse då det ska vara Alitalia som gör det.. men vad kundtjänst säger har jag slutat lita på mig tyvärr.
 
Toppen