Exakt. Alitalia bryter ett ingånget kontrakt - de försöker inte ogiltigförklara kontraktet.Jag skulle säga att det inte är solklart åt något håll i det här fallet. Det som dock är helt klart är att Alitalia inte får ändra biljetter så som de gjort.
Har Alitalia inte mail?!?
"
Dear Guest,
We will be able to provide you needed information through our Customer Center services.
We kindly ask you to contact the number 0044 (0) 3335 665544 to be properly assisted.
Thank you for your understanding
Kind Regards
Alitalia Customer Relations"
Suck![/QUOTE
Italien... vissa företag där kör ännu gula post-IT som receptionisten sätter på bordet om du ringt... Galet
Opsss... Vissa företag använder ännu post-IT som dom klistrar på bordet då någon ringt...Vissa företa
Snackade med Expedia nu, de inleder återbetalningsprocessen som kan ta upp till 12 veckor.
Då det är Alitalia som betalar tillbaka pengarna, så hoppas jag att dom inte hinner gå i konkurs..
Snackade med Expedia nu, de inleder återbetalningsprocessen som kan ta upp till 12 veckor.
Då det är Alitalia som betalar tillbaka pengarna, så hoppas jag att dom inte hinner gå i konkurs..
hmm ca 10 dagar sa dom till mig. Härligt med konsekvent kundtjänst.Snackade med Expedia nu, de inleder återbetalningsprocessen som kan ta upp till 12 veckor.
Då det är Alitalia som betalar tillbaka pengarna, så hoppas jag att dom inte hinner gå i konkurs..
För mig ville dom inte skicka någon bekräftelse då det ska vara Alitalia som gör det.. men vad kundtjänst säger har jag slutat lita på mig tyvärr.Se till att de skickar bekräftelse på att det är avbokat och sedan ring Amex (om det var det kortet som du använde...). Jag gjorde det angående en bokning där Alitalia sa att det kunde ta upp till 3 månader. Två dygn senare så hade Amex tagit bort betalningen från fakturan.