Senaste nytt

[Business Class] Florens - //DESTINATION// - Dusseldorf från 5.500 SEK T/R

Har Alitalia inte mail?!?

"
Dear Guest,

We will be able to provide you needed information through our Customer Center services.
We kindly ask you to contact the number 0044 (0) 3335 665544 to be properly assisted.

Thank you for your understanding

Kind Regards
Alitalia Customer Relations"

Suck!

Pratade precis med Expedia och det var inga problem (ännu).
Återbetalning ska förhoppningsvis vara på väg om inte Alitalia sätter sig på tvären då det är dom som utför den.

Resebyråer är allt som oftast onda. En bra resebyrå hade försvarat dina rättigheter här, men de lägger sig istället platt.

Sedan verkar det vara lite olika vilken agent man pratar med om de skickar en vidare till Alitalia eller om de hanterar det direkt på resebyrån. Jag har sett olika bud från folk som bokat via Expedia på olika ställen.

Jag har då aldrig varit med om något liknande med ett multinationellt företag. Ebookers hänvisade vänligt men bestämt till att Alitalia tagit över biljetterna helt och avbokning således enbart kan göras av Alitalia själva.

Nåväl, tack vare ett generöst hjälp av en god italiensk vän kunde diskussionen med alitalia tas direkt i Italien. Först hävdade företaget bestämt att de mailat mig erbjudande om ombokning till annan rutt, något som jag påstods ha tackat ja till varpå de nya utställda biljetterna nu inte längre var ombokningsbara pga ändringen. Allt självklart ren lögn.

Efter ytterligare samtal, denna gång med en annan godhjärtad person på Alitalia, med samråd av sin chef kunde avbokning visst ske ändå. Aldrig varit om maken hur ren fabricerad lögn ett företag kan påstå. Aldrig flugit Alitalia på 33 år. Kommer heller aldrig göra det.

Nåväl, tack vare ett generöst hjälp av en god italiensk vän kunde diskussionen med alitalia tas direkt i Italien. Först hävdade företaget bestämt att de mailat mig erbjudande om ombokning till annan rutt, något som jag påstods ha tackat ja till varpå de nya utställda biljetterna nu inte längre var ombokningsbara pga ändringen. Allt självklart ren lögn.

Hade de försökt den med mig så hade jag nog lagt på och skaffat en advokat. De kan gott få bevisa i domstol att jag accepterat en ändring och när de förlorar så borde man kunna få domstolen att ålägga dem att ändra tillbaka biljetterna.

Hade de försökt den med mig så hade jag nog lagt på och skaffat en advokat. De kan gott få bevisa i domstol att jag accepterat en ändring och när de förlorar så borde man kunna få domstolen att ålägga dem att ändra tillbaka biljetterna.

Blev faktiskt rätt mållös efter den rövarhistorien. Vilket skämtbolag Alitalia är för mig. Det är en sak att hävda att biljetten ej är avbokningsbar men att blåljuga kunder rakt i ansiktet och grovt lura de är på en helt sjuk nivå. Tur att det hela nu ordnade sig, håller tummarna för andra

En nyfiken fråga, någon som lusläst villkoren som man glatt bockar i när man bokar? Har OTA rätt eller skulle man kunna gå till rätten med ett case och vinna?

Toppen