Senaste nytt

[Business Class] Florens - //DESTINATION// - Dusseldorf från 5.500 SEK T/R

Thornado

Medlem
Det är väl tyvärr sannolikt att en återbetalning åtminstone inte hinner ske innan årsskiftet, och har man då använt sitt Amex för att betala så lär man väl i praktiken börja sitt år "på minus" vad gäller spend som räknas mot voucher.
 

agehall

Medlem
Eftersom att AZ uppges ha tagit över bokningarna så kan inte resebyrån göra nånting.

Och läser man inlägg om andra fall av återbetalning på Alitalias Facebook så blir man mörkrädd.
Har inget med dig att göra. Du ska prata med din resebyrå som du har bokat av. Om de inte vill ge dig pengarna tillbaka så ska du ta det med din kreditkortsutgivare. Så enkelt är det.

Det är väl tyvärr sannolikt att en återbetalning åtminstone inte hinner ske innan årsskiftet, och har man då använt sitt Amex för att betala så lär man väl i praktiken börja sitt år "på minus" vad gäller spend som räknas mot voucher.
Det borde du kunna lösa snabbare än så med AmEx om du vill, men jag gissar att det kommer att gå relativt fort att få tillbaka pengarna. Iallafall så länge du inte bokat via SAS.
 

Avgeek

Medlem
Har pratat med Orbitz idag, och Alitalia bråkar /vill ta ut massa avgifter för pengarna tillbaka. Så jävla dryga. Blir ett samtal till Amex imorgon för att reda ut det här.
 

agehall

Medlem
Har pratat med Orbitz idag, och Alitalia bråkar /vill ta ut massa avgifter för pengarna tillbaka. Så jävla dryga. Blir ett samtal till Amex imorgon för att reda ut det här.
Det är flera som verkar ha samma problem med just orbitz på flyertalk. Jag misstänker att de inte fått memo:t från Alitalia ännu.

Men å andra sidan - om de nu inte vill ge dig pengarna tillbaka så borde de se till att du får flyga vad du har bokat...
 

Rebel

Medlem
Skulle vara intressant att driva om man orkade...
Resan är köpt via expedia.se i sek och sökningen var double open jaw FLR-SIN och SYD-DUS...
Bör vara svårt att hävda att det skulle vara tänkt som en enkelresa? (nu finns den ju iofs kvar än så länge)

När jag köper står det klart vart jag ska. det är ett avtal. varför ska jag en hävda att det är en enkel??
Men nog om det jag förstår att folk kanske inte orkar.

Ang betalnig så är det bara att ringa sin kort utgivare och neka den debiteringen . Jag skulle beli förvånad om ngn skickar ut den på en räkning till korthållare.Så ingen har ju betalat sin resa än, det kommer ju i slutet på månaden.
 

pep

Medlem
Det er en pinlig sag for AZ at skulle gå tiggergang hos alle involverede flyselskaber og OTA'er og bede om gratis afbookninger. Det må gå ud over deres omdømme og fremtidige samarbejde. Masser af ekstra arbejde og muligheder for yderligere fejl da bookningerne er komplekse...?
 

Zoogian

Medlem
Det är först när jag gick in i AF app som det tydligt stod att det var en enkel, fast i ebookers stod det ju som det var en resa till destinationen där jag har knappt två veckors layover.
 
Toppen