Har inget med dig att göra. Du ska prata med din resebyrå som du har bokat av. Om de inte vill ge dig pengarna tillbaka så ska du ta det med din kreditkortsutgivare. Så enkelt är det.Eftersom att AZ uppges ha tagit över bokningarna så kan inte resebyrån göra nånting.
Och läser man inlägg om andra fall av återbetalning på Alitalias Facebook så blir man mörkrädd.
Det borde du kunna lösa snabbare än så med AmEx om du vill, men jag gissar att det kommer att gå relativt fort att få tillbaka pengarna. Iallafall så länge du inte bokat via SAS.Det är väl tyvärr sannolikt att en återbetalning åtminstone inte hinner ske innan årsskiftet, och har man då använt sitt Amex för att betala så lär man väl i praktiken börja sitt år "på minus" vad gäller spend som räknas mot voucher.
Det är flera som verkar ha samma problem med just orbitz på flyertalk. Jag misstänker att de inte fått memo:t från Alitalia ännu.Har pratat med Orbitz idag, och Alitalia bråkar /vill ta ut massa avgifter för pengarna tillbaka. Så jävla dryga. Blir ett samtal till Amex imorgon för att reda ut det här.
Har pratat med Orbitz idag, och Alitalia bråkar /vill ta ut massa avgifter för pengarna tillbaka.
Skulle vara intressant att driva om man orkade...
Resan är köpt via expedia.se i sek och sökningen var double open jaw FLR-SIN och SYD-DUS...
Bör vara svårt att hävda att det skulle vara tänkt som en enkelresa? (nu finns den ju iofs kvar än så länge)