Senaste nytt

[Business Class] Florens - //DESTINATION// - Dusseldorf från 5.500 SEK T/R

Det är alltså ingen idé att simma lugnt och hoppas att de missar att avboka mina biljetter? Samt är det så att vi aktivt måste avboka våra biljetter för att få tillbaka pengarna?
Finns ju ingen anledning att stressa och agera nu heller om dina biljetter lever.

Så dom här storyna på FT om att Alitalia är sega med återbetslning har inget med det här fallet att göra?
Jag struntar i vad Alitalia gör eller inte gör - dessa biljetter gick vad jag vet inte att boka direkt hos dem. Kontrakten är med den resebyrå man bokat hos och det är därifrån man ska ha tillbaka sina pengar. Och om de strular så finns alltid kreditkortsföretaget där man kan reklamera köpet.

Så länge mina ligger kvar är det väl ingen brådska direkt. Har inga legs med alitalia om det nu kan göra skillnad utan med Air France, air Seychellerna och ethiad. Kunde för en halvtimme sedan välja platser på flyget flr-cdg. Ngt jag ej kunde igår.

Jag har kontaktat Orbitz idag och bett dem återkoppla med bekräftelse på återbetalning. Jag kommer inte hålla på och tjafsa med dem, utan ringer Amex om det inte löser sig så får de lösa det åt en.

Är det ingen som kommer att driva saken??? Specillt ngn som har köpt via "svenskt" sida/butik??

Man kan nog inte förväntas veta vad flygbolagen har rätt eller fel i sina priser. Hade jag gjort fel mot bolaget så hade jag akt pa det.

Svensk köp rätts lag är ganska stark.
Men det är ju bara jag och just nu är det lite att göra på jobbet:)

• Gilla
Reactions: Gus
Är det ingen som kommer att driva saken??? Specillt ngn som har köpt via "svenskt" sida/butik??

Man kan nog inte förväntas veta vad flygbolagen har rätt eller fel i sina priser. Hade jag gjort fel mot bolaget så hade jag akt pa det.

Nä ingen. Se till att få tillbaka pengarna så att man kan boka nått helt annat blir mitt fokus nu.

Finns ju ingen anledning att stressa och agera nu heller om dina biljetter lever.

Jag struntar i vad Alitalia gör eller inte gör - dessa biljetter gick vad jag vet inte att boka direkt hos dem. Kontrakten är med den resebyrå man bokat hos och det är därifrån man ska ha tillbaka sina pengar. Och om de strular så finns alltid kreditkortsföretaget där man kan reklamera köpet.

Jag ser inga problem att få tillbaka pengarna det kan ta nga dager att organisera men jag tror ingen stor e sida vill be kända som dom som inte betalar tillbaka när ngt har blivit så fel, inte med så många drabbade
Eftersom att AZ uppges ha tagit över bokningarna så kan inte resebyrån göra nånting.

Och läser man inlägg om andra fall av återbetalning på Alitalias Facebook så blir man mörkrädd.

Eftersom att AZ uppges ha tagit över bokningarna så kan inte resebyrån göra nånting.

Och läser man inlägg om andra fall av återbetalning på Alitalias Facebook så blir man mörkrädd.
Det är dock inte ditt problem att alitalia tagit över din bokning. Du har gjort bokningen med aktuell resebyrå och ingen annan och de får lösa detta.
Om det strular det minsta är det bara att du ringer Amex och reklamerar det direkt så kommer Amex driva frågan åt dig istället.

Skulle vara intressant att driva om man orkade...
Resan är köpt via expedia.se i sek och sökningen var double open jaw FLR-SIN och SYD-DUS...
Bör vara svårt att hävda att det skulle vara tänkt som en enkelresa? (nu finns den ju iofs kvar än så länge)

Toppen