Senaste nytt

[Business Class] Florens - //DESTINATION// - Dusseldorf från 5.500 SEK T/R

Lever dealen fortfarande? Helt sjukt...
Det ser ut som att den faktiskt är död nu när man tittar i ExpertFlyer. Om någon fortfarande hittar den live på en bokningssite så är det läge att boka NUUUU, för den är ju borta i GDS, så nu är det bara cache-effekter som skulle kunna hålla den vid liv.

Jag är dock inte beredd att 100% dödförklara den ännu. Det kan mycket väl finnas någon mer twist på det hela som gör att man kan boka.

Jag har två segment med Air France och två segment med ANA bokade. Jag kan inte välja sittplats på Air France flygen, vare sig på AFs eller ANAs hemsida. Kan välja sittplats på ANA flygen på båda hemsidorna. Är det för att det är Allitalia/Air France codeshare som det spökar?

På my flights appen står det Seat: None. Är det kanske ståplats i Business? :rolleyes:

Samma för mig, har ett AF-flyg mellan FLR till CDG och kan ej välja säten på AF:s sida. I checkmytrip står det: None specified. Men men, det löser man sedan. Först skall vi se hur länge denna bokning överlever

Min bokning är bara så rörig så även om vi får åka på biljetterna så är det risk för strul.
Jag har flygningar med 5 olika bolag och 3st PNR inklusive en code share med Alitalia codeshare Ethiad på en och samma bokning.
Kunde välja säten på Alitalia, ANA och Asiana. För Ethiad och Air New Zealand så går det inte alls.

Jag bokade först en resa till HNL, när jag berättade för frugan, så ville hon hellre att vi skulle chansa på SEZ, så bokade en resa till. Resorna är bokade i okt på exakt samma datum.

Måste därför avboka den ena. Jag har bokat på priceline. De erbjuder 24h fri avbokning. Tycker ni jag ska avboka den ena nu, eller tillåter faren full avbokning senare?

Frågan är också vilken man ska avboka i så fall, vill hellre åka till SEZ men ser en mikroskopisk större chans till att HNL gör igenom pga DOT.

hmmm.

• Gilla
Reactions: Gus
Ser på flyertalk en post (#1535 i deras tråd om denna deal) en användare som bordat Rom-Tokyo med Alitalia på en biljett köpt med denna deal så so far so good...

Vem är först på businessclass.se att flyga på denna deal, min första resa är inte förrän 6e April, vore kul med en separat tråd där man kan lägga in sina avresedatum så vi andra får uppdateringar på om bokningen fungerar eller inte.

Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus
Ser på flyertalk en post (#1535 i deras tråd om denna deal) en användare som bordat Rom-Tokyo med Alitalia på en biljett köpt med denna deal så so far so good...

Vem är först på businessclass.se att flyga på denna deal, min första resa ä inte förrän 6e April, vore kul med en separat tråd där man kan lägga in sina avresedatum så vi andra får uppdateringar på om bokningen fungerar eller inte.
När IHG hade error rate i Asien i 2006 så fick några som checkade in omgående fick stanna med det felaktiga rumspriset, men de andra som bokade för senare datum (mig inkluderad) fick bokningarna cancellerade.
Därför, det är ingen garanti att du och jag får också åka bara för att några andra har lyckats att flyga med mistake faren.

UPvIxlt.png

Toppen