Senaste nytt

[Business Class] Florens - //DESTINATION// - Dusseldorf från 5.500 SEK T/R

Meh... Trist när man hade bestämt sig... Även om den säkert blivit avbokad så hade det varit en trevlig resa att ha bokat.
Det jag försökte boka var DUS-FCO-SCL-IPC-SCL-EZE-AMS-FLR-CDG-DTW-ORD/JFK-FRA-DUS.
Påsk på påskön och sen en resa till USA i oktober. Allt på samma biljett för 1300 GBP. Extra trevligt att JFK-FRA var med Singapore Airlines.

Helt klart.

Det är en bra fråga. Jag skulle tro att det ligger en del skrämseltaktik i hur man svartmålar bolagets ekonomi. Jag har svårt att se att ägarna, som ändå gjort en hel del för att ta hand om bolaget, skulle låta det gå under nu.

@Palazzi brukar ha bra koll på hur det faktiskt ser ut...

Konkurs är numer helt uteslutet, oavsett hur brokig ekonomin är. Renzi tvingades avgå (nåja....han förband sig att sjäv avgå om folkomröstningen inte stödde hans förslag) för två veckor sedan och efterträddes av en motvillig Paolo Gentilone (fd. utrikesminister).
Renzi avgick för att Italienarna önskade en mer protektionistisk (stark comeback av Beppe o femstjärnerörelsen) och därmed skulle ingen ny premiärminister tillåtas sätta Alitalia i konkurs.
Det skulle framstå som det ultimata sveket mot valresultat och befolkning. Italien är sedan tidigare kända för att plocka statliga medel för att rädda såväl tåg, bank, flyg, post etc - man kommer, om det behövs, göra samma sak igen.

Ett segment har försvunnit från min bokning :(
FLR-CDG-LAX-SYD-AUH-DUS har blivit FLR-CDG//LAX-SYD-AUH-DUS

[...]
Försvunnit men men betyder att du har kvar din bokning så resa får du alltså!?

Sorry för falskt alarm. När jag kollade i Tripcase (SABRE) så hade segmentet försvunnit med det finns fortfarande kvar i Checkmytrip (AMADEUS)
AMADEUS visar dock inte hela resan men det har hänt mig tidigare, senast på ARN-LAX (SK) - LAS (AA) där personalen på Arlanda inte längre kunde se LAX-LAS på AA även om det var bokat på samma biljett. Blev lite strul med baggage men de fixade det till slut när jag kunde visa upp biljetten där det stod att det ingick baggage.

Jag har två segment med Air France och två segment med ANA bokade. Jag kan inte välja sittplats på Air France flygen, vare sig på AFs eller ANAs hemsida. Kan välja sittplats på ANA flygen på båda hemsidorna. Är det för att det är Allitalia/Air France codeshare som det spökar?

På my flights appen står det Seat: None. Är det kanske ståplats i Business? :rolleyes:

Jag har två segment med Air France och två segment med ANA bokade. Jag kan inte välja sittplats på Air France flygen, vare sig på AFs eller ANAs hemsida. Kan välja sittplats på ANA flygen på båda hemsidorna. Är det för att det är Allitalia/Air France codeshare som det spökar?
Hur ser det ut på classic.checkmytrip.com? Jag ser säten där på alla segment utom de som flygs med BA, inkl de som flygs av AF.

Kan man stämma Expedia ifall de orsakar en hjärtattack?

Jag fick just ett mail med titeln "Meddelande om mindre ändringar för din flygresa" från Expedias resetjänst. "Jaha, nu är det kört" tänkte jag.

När jag sedan öppnar mailet ser jag att det rör sig om:

Till: Tokyo (NRT-Narita Intl.)

Anländer: 10:15 10:45 (ändring) +1 dag

Varför i helvete får man alltid dessa mail när man INTE bryr sig men aldrig när man verkligen vill veta om flighter ändras..?

Toppen