Senaste nytt

[Business Class] Florens - //DESTINATION// - Dusseldorf från 5.500 SEK T/R

samma här, amex såg reservationen och allt såg bra ut, men det har inte kommit in på min lista än så jag ser det, köpte också resa i lördags eftermiddag.

så de har väl mycket så det går lite långsamt.. eller så. ICA köp på förmiddagen ligger redan inne på reserverat. :)

Har en reservation på Amex kortet (som var korrekt belopp), men Amex soft-spärrade kortet efter att Alitalia försökt dra betydligt mer (!) utöver det som reservationen var på. Amex tyckte jag skulle kontakta flygbolaget. Samtidigt så har jag ju bokat genom Expedia och inte hos Alitalia, så det borde väl rimligtvis vara Expedia jag kontaktar isåfall? Annars brukar ju grundregeln för en så här "bra deal" vara att inte kontakta flygbolaget eller resebyrån över huvud taget.
Intressant om Alitalia verkligen har försökt dra mer pengar redan innan dom lyckades stoppa denna fare

Har en reservation på Amex kortet (som var korrekt belopp), men Amex soft-spärrade kortet efter att Alitalia försökt dra betydligt mer (!) utöver det som reservationen var på. Amex tyckte jag skulle kontakta flygbolaget. Samtidigt så har jag ju bokat genom Expedia och inte hos Alitalia, så det borde väl rimligtvis vara Expedia jag kontaktar isåfall? Annars brukar ju grundregeln för en så här "bra deal" vara att inte kontakta flygbolaget eller resebyrån över huvud taget.

Måste tillägga att jag försökte boka ytterligare en trip senare under helgen med ebookers.com, som aldrig gick igenom, på samma kort. Det kan mycket väl ha varit detta som triggade soft-blockningen. Jag utgick dock ifrån att det var något annat fel då jag även försökte med 2 andra kort och dessa inte heller gick igenom, och felmeddelandet som dök upp var bara "försök senare" eller liknande.

Intressant om Alitalia verkligen har försökt dra mer pengar redan innan dom lyckades stoppa denna fare

Det går ju mer eller mindre med automatik, så det är ju inget konstigt med det.

Då har jag precis ringt in och spärrat mitt kreditkort. Tack för varningen!
Varför? Om du har ett kvitto på att du ska betala X och säljaren drar Y så är det ju bara att du tar det med din kortutgivare. Det är ett ganska klockrent fall där du kommer att få rätt.

Toppen