Abbs
Medlem
När bokade du?Jag har ingen dragning överhuvudtaget. (bokade via Expedia)..
När bokade du?Jag har ingen dragning överhuvudtaget. (bokade via Expedia)..
När bokade du?
Intressant om Alitalia verkligen har försökt dra mer pengar redan innan dom lyckades stoppa denna fareHar en reservation på Amex kortet (som var korrekt belopp), men Amex soft-spärrade kortet efter att Alitalia försökt dra betydligt mer (!) utöver det som reservationen var på. Amex tyckte jag skulle kontakta flygbolaget. Samtidigt så har jag ju bokat genom Expedia och inte hos Alitalia, så det borde väl rimligtvis vara Expedia jag kontaktar isåfall? Annars brukar ju grundregeln för en så här "bra deal" vara att inte kontakta flygbolaget eller resebyrån över huvud taget.
Då har jag precis ringt in och spärrat mitt kreditkort. Tack för varningen!...men Amex soft-spärrade kortet efter att Alitalia försökt dra betydligt mer (!) utöver det som reservationen var på....
Har en reservation på Amex kortet (som var korrekt belopp), men Amex soft-spärrade kortet efter att Alitalia försökt dra betydligt mer (!) utöver det som reservationen var på. Amex tyckte jag skulle kontakta flygbolaget. Samtidigt så har jag ju bokat genom Expedia och inte hos Alitalia, så det borde väl rimligtvis vara Expedia jag kontaktar isåfall? Annars brukar ju grundregeln för en så här "bra deal" vara att inte kontakta flygbolaget eller resebyrån över huvud taget.
Intressant om Alitalia verkligen har försökt dra mer pengar redan innan dom lyckades stoppa denna fare
Varför? Om du har ett kvitto på att du ska betala X och säljaren drar Y så är det ju bara att du tar det med din kortutgivare. Det är ett ganska klockrent fall där du kommer att få rätt.Då har jag precis ringt in och spärrat mitt kreditkort. Tack för varningen!