Senaste nytt

[Business Class] Florens - //DESTINATION// - Dusseldorf från 5.500 SEK T/R

Någon som varit med om att köpet gått igenom, men att ebookers.de bara dragit för bokningsavgiften och inte för själva biljetten? syns ingen på kort-aktiviteterna... lite skumt.

Någon som varit med om att köpet gått igenom, men att ebookers.de bara dragit för bokningsavgiften och inte för själva biljetten? syns ingen på kort-aktiviteterna... lite skumt.
Ebookers ägs av Expedia därför tror jag att Ebookers debiterar endast bokningsavgiften (om det finns sådan) och Alitalia (om biljettnummer börjar med 055) debiterar själva flygbiljettspriset.
I alla fall så det ser ut på mitt Amex kontoutdrag för köpet från Expedia.se.

Har en reservation på Amex kortet (som var korrekt belopp), men Amex soft-spärrade kortet efter att Alitalia försökt dra betydligt mer (!) utöver det som reservationen var på. Amex tyckte jag skulle kontakta flygbolaget. Samtidigt så har jag ju bokat genom Expedia och inte hos Alitalia, så det borde väl rimligtvis vara Expedia jag kontaktar isåfall? Annars brukar ju grundregeln för en så här "bra deal" vara att inte kontakta flygbolaget eller resebyrån över huvud taget.

förtydligande, Amex ser reservationen men inte jag själv än.. allt såg bra ut enligt dem så vi får väl se hur det går under dagen... (blir Amex nerringda idag då?)

Toppen