Senaste nytt

[Business class] Barcelona/Madrid-St Maarten-Paris, American Airlines, 1.170 EUR inkl. skatter

Direktorn

Medlem
Tackar Dr Miles jag med. Bokat dit: BCN-LHR-MIA-SXM och hem: SXM-JFK-LHR-CDG. 10-19/12. Stopover i NYC 2 dgr på vägen hem. för 11 553 kr st för mig och frugan får vi både sol, bad & julshopping i NYC, samt 777-300 ER på båda atlantflighterna bara anslutningen kvar att boka nu.
 

nota bene

Medlem
Aa.com till exempel. Använd multicity om du vill göra avancerade saker. Kan vara idé att söka på matrix.itasoftware.com eller expertflyer först för att kolla...
 

Joggi

Medlem
En fundering kring lounge access i USA om man skulle utnyttja denna deal. Hittar denna text på American Airlines hemsida:
"Lounge access is not available if you’re traveling on American Airlines or US Airways solely within the United States or between the United States and the Caribbean, Canada, or Mexico (except Mexico City)."
Tolkar jag det rätt att man inte har lounge access vid byte i USA till St Maarten från Europa? Ingen show-stopper men det vore ju såklart najs. Har ingen status inom OneWorld...
 

Treo

Medlem
En fundering kring lounge access i USA om man skulle utnyttja denna deal. Hittar denna text på American Airlines hemsida:
"Lounge access is not available if you’re traveling on American Airlines or US Airways solely within the United States or between the United States and the Caribbean, Canada, or Mexico (except Mexico City)."
Tolkar jag det rätt att man inte har lounge access vid byte i USA till St Maarten från Europa? Ingen show-stopper men det vore ju såklart najs. Har ingen status inom OneWorld...

Du har lyckligtvis access i och med att du flyger till/från Europa.
Att sedan Admirals Club imho inte är så värst mycket att skriva hem om är en annan sak (man får som "utländsk premiumresenär" 2 vouchers för alkoholhaltig dryck, läsk och en del snacks är gratis men i övrigt kostar allt).
 

Joggi

Medlem
Du har lyckligtvis access i och med att du flyger till/från Europa.
Att sedan Admirals Club imho inte är så värst mycket att skriva hem om är en annan sak (man får som "utländsk premiumresenär" 2 vouchers för alkoholhaltig dryck, läsk och en del snacks är gratis men i övrigt kostar allt).
Tack för klargörandet! Låter lite som United Club i USA som jag har fått den stora "äran" att spendera en del tid i. Inte mycket att hänga i granen men å andra sidan, bättre än att sitta på en bänk ute i gaten :p
 

Joggi

Medlem
samt 777-300 ER på båda atlantflighterna
Är AA:s Boeing 777-kärror att föredra i business jämfört med deras Airbus 330 (gamla US Airways?) alt. Boeing 767? Sitter och försöker få ihop en bokning nu och det lutar åt Airbus A330 alternativet hem från Philadephia (för att få ihop anslutningen till Stockholm). Hade varit intressant att veta om den produkten är på något sätt mycket sämre än 777/767 eller om de är likvärdiga?
 

Direktorn

Medlem
På 300 ER finns deras senaste businessprodukt om jag läst rätt här på forumet. Har aldrig testat själv men gjorde bokningen medvetet för att åka längsta flighterna med det planet. Vet ej hur de andra planens business ser ut? Finns säkert någon här dom vet detta bättre, är säkert bra på de andra med.
 
Toppen