Senaste nytt

Bugg i Eurobonus-systemet 20 januari 2016

Från guldsupporten:

I samband med en felsökning av systemet behövde man ta bort några registrerade flygningar.

Det här har gjort att några av våra medlemmar saknar en eller några resor som genomförts under januari månad. De flygsegment som tagits bort kommer att läggas tillbaka inom de närmaste dagarna.
"Några av våra medlemmar". Tja, rätt många i den begränsade krets på några hundra personer som skriver här. Föreställer mig att problemet är mer omfattande än så.

Jag och blev också av med en resa. Utförd 13/1.
Ringde och frågade om det och de sade att de ämnade försöka ha en lösning till på fredag. Om det inte var tillbaka på måndag skulle jag höra av mig. Men de var ju väl medvetna om problemet.

Verkar som man flyttar fram åtgärdsdatum hela tiden, verkar vara svårlöst ...

Flighter genomförda efter 20 januari har registrerats - för min del är det fortfarande flighter mellan 1-20 januari som försvunnit efter att ha varit registrerade.

Flighter genomförda efter 20 januari har registrerats - för min del är det fortfarande flighter mellan 1-20 januari som försvunnit efter att ha varit registrerade.

Samma här, dock har jag en flight den 19:e som är registrerad.

Jobbar själv med IT och har lite svårt att se vad som hänt annat än att de haft ngn form av crash som gjort att de tvingats återställa en äldre backup. Isf är det tidskrävande att gå igenom andra loggar (som de säkert har) för att registrera resorna. Ett annat scenario skulle vara en uppgradering där de bytt till en ny version utan att utgå från senaste produktionsdatabasen, men det är klart mindre troligt iom tiden detta tar.

Jag har en från 11/1 som postade och sedan försvann - den har ännu inte återkommit. Låter det bero några veckor tills de kanske hunnit få ordning på systemen. Låter onekligen som någon form av crash som kan vara knepig/tidskrävande att få ordning på.

Ganska underligt då min points upgrade från samma flight är debiterad (postade mer eller mindre samtidigt från början).

Har en United från den 14:e reggad, men saknar SAS-legs från den veckan. Förra veckans fyra ned LH dök upp idag. Det ordnar nog upp sig

Fattas nu ännu mer poäng för mig och det passar dåligt då jag precis fick mail av kundtjänst på TK som önskar kopia på statement för status match på Miles&Smiles.

Jag har en från 11/1 som postade och sedan försvann - den har ännu inte återkommit. Låter det bero några veckor tills de kanske hunnit få ordning på systemen. Låter onekligen som någon form av crash som kan vara knepig/tidskrävande att få ordning på.

Ganska underligt då min points upgrade från samma flight är debiterad (postade mer eller mindre samtidigt från början).

Samma för mig, har två flyg, ett 11/1 och ett 13/1 som registrerades på mitt EB-konto och fanns synliga ett par dagar, men försvann förra veckan. De har ännu inte dykt upp igen.

Toppen