Senaste nytt

Brussels Airlines business A319

Det där att söka information på Businessclass.se innan man startar en ny tråd verkar "vara så 2017" numera ;)
Morgonflyg till Bryssel från Bromma | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Brussels Airlines sätter in Sukhoi SuperJet SSJ100 på Bryssel - Stockholm Bromma från juni 2017 | Sida 6 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Transit BRU är enkelt
Lounge för Ethiad är Brussels Airlines Business
https://www.etihad.com/en/fly-etihad/lounges (Googlat fram på 15 sekunder)
Lounges | Brussels Airlines
B Terminal: THE SUITE ligger i den terminalen som jag tror Ethiad avgår från (icke-Schengen)

När jag testade Brussels Airlines Bizz 2017 tyckte jag det var ok. Men sedan dess har det blivit sämre. Men man behöver inte vara orolig över en "Gardin-gate". Det finns nämligen ingen gardin :D Max 2 rader Bizz, 2-3 Flex och sedan vanlig ekonomi. Kanske den sämste Business Class inom Europa just nu i mitt tycke om man ser till mat. Det finns glass-glass, men inga kopp-kopp. Kaffe är pappmugg.

Men fördelen som jag beskriver i mitt inlägg från två veckor sedan är stora logistiskt.

Måste ju hålla igång skaran av paragraf pikare här på BC så ni inte blir helt arbetsbefriade ;)

Låter trist att Lufthansa valt att göra Brussels Airlines till deras low cost carrier, men på nåt sätt behöver de väl lyfta huvudmärket inom gruppen. Som sagt 2h flyg på morgonen kan jag gått klara mig utan glitz med tanke på 23h i biz senare, men en vettig frukost kunde man ju begära av nåt man ändå väljer att kalla "business class", annars är det bara hyckleri

Toppen