Senaste nytt

Brussels Airlines business A319

Voyageur

Medlem
Har nöjet om 10 dagar att få connecta med Brussels Airlines i business från Bromma med morgonflyget för vidare färd från Bryssel flygplats med Etihad i biz till Abu Dhabi för 2 nätter innan Melbourne.

Undrar om hur servicen i dagsläget ser ut för SN inom Luftwaffe gruppen? Inte så att jag är sugen på champagne 06.55 på morgonen, men en trevlig frulle vore ju på sin plats tex:D

Kan inte göra sätesval via SN hemsida då bokningen är gjord via Etihad. Dock hittar systemet bokningen men tillåter inte sätesval...... Suck.

Har 1h45min connection i Bryssel, hur ser lounge utbudet ut samt hur krångligt är det att göra transfer där?

Mvh
 

Jonas C

Medlem
Du kommer att bli besviken på servicen ombord. Frukost är några bitar frukt, bröd, croissant, smör och sylt. Serverat på bricka med plastbestick. Övriga tider på dygnet serveras en wrap eller sallad i business. Champagne serveras dock fortfarande och från stor flaska, det enda bra med servicen på Brussels Airlines.
 

Brandten

Medlem
Du kommer att bli besviken på servicen ombord. Frukost är några bitar frukt, bröd, croissant, smör och sylt. Serverat på bricka med plastbestick. Övriga tider på dygnet serveras en wrap eller sallad i business. Champagne serveras dock fortfarande och från stor flaska, det enda bra med servicen på Brussels Airlines.
Låter gött jämfört med snusklådan på SAS.
 

Voyageur

Medlem
Du kommer att bli besviken på servicen ombord. Frukost är några bitar frukt, bröd, croissant, smör och sylt. Serverat på bricka med plastbestick. Övriga tider på dygnet serveras en wrap eller sallad i business. Champagne serveras dock fortfarande och från stor flaska, det enda bra med servicen på Brussels Airlines.

Med andra ord skit som vanligt i europeisk shitzclass. Jaja 2h senare får man byta till vettigare Etihad i alla fall. Tack för infon btw!
 

Senator

Moderator
Det där att söka information på Businessclass.se innan man startar en ny tråd verkar "vara så 2017" numera ;)
Morgonflyg till Bryssel från Bromma | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Brussels Airlines sätter in Sukhoi SuperJet SSJ100 på Bryssel - Stockholm Bromma från juni 2017 | Sida 6 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Transit BRU är enkelt
Lounge för Ethiad är Brussels Airlines Business
https://www.etihad.com/en/fly-etihad/lounges (Googlat fram på 15 sekunder)
Lounges | Brussels Airlines
B Terminal: THE SUITE ligger i den terminalen som jag tror Ethiad avgår från (icke-Schengen)

När jag testade Brussels Airlines Bizz 2017 tyckte jag det var ok. Men sedan dess har det blivit sämre. Men man behöver inte vara orolig över en "Gardin-gate". Det finns nämligen ingen gardin :D Max 2 rader Bizz, 2-3 Flex och sedan vanlig ekonomi. Kanske den sämste Business Class inom Europa just nu i mitt tycke om man ser till mat. Det finns glass-glass, men inga kopp-kopp. Kaffe är pappmugg.

Men fördelen som jag beskriver i mitt inlägg från två veckor sedan är stora logistiskt.
 

Agö

Medlem
Japp. Bizz&Class (bara namnet...) är en svag produkt. Bryssels flygplats däremot är idag riktigt angenäm att byta på, såväl Schengen-Schengen som Schengen-non-Schengen.
 

Jonas C

Medlem
IMG_4902.JPG
Torr wrap serverades på BRU-GOT i februari 2018.

569AA520-79D8-4A1E-9D01-F9A2F64F75FD.jpeg
Varmrätt från buy onboard menyn på BMA-BRU i november 2019. Bokade min biljett nära inpå avgång så de hade inte lastat tillräckligt många business måltider.


116978E4-BBC2-4799-952E-FD1DD08F32B9.jpeg

Ordinarie business måltid på BRU-BMA i november 2018, tydligen så är den ordinarie maten sämre än vad jag fick från economy menyn på utresan.

Champagnen var tack och lov kall och min favorit, Duval Leroy!
 

Vixit

Medlem
SN har för övrigt i tysthet nedgraderat Flex&Fast: där får man inte längre någonting alls utan måste betala för mat, snacks och dryck på precis samma villkor som Check&Go och Light&Relax. Uselt, tycker jag. Inte för att det var några läckerheter som serverades, utan mer för att priset för F&F ligger kvar på en ganska hög nivå och för det tycker jag att man åtminstone borde få något.

Inte ens på flighter kring 4-5 timmar (Kanarieöarna, Cap Verde,...) ingår det servering längre.
 
Toppen