Senaste nytt

British Airways Visa

Lade just på luren efter ännu ett samtal med Entercard. Precis som alla kunnat räkna ut har poängen såklart krediterats det nya, icke önskade BAEC-kontot. Föga förvånande skyller Entercard på att BA har "mycket att göra". Tro fan det när Entercard beställer nya BAEC-konton åt alla som ansöker om BA Visa-kortet.

Finns det NÅGON som fått sitt nya BA Visa-kort att kopplas till befintligt BAEC-konto?

Last edited:
Entercard har numera ett bås på ARN, är det någon som frågat vilken starpremie de erbjuder?
Det var stängt när jag gick förbi

Hej,

Vi har ett nytt system för bonusfunktionen på ditt BA-kort men där funktionen för returhanteringen av köp inte har fungerat. F rom denna månad så har den funktionalliteten satts i bruk och därför har det nu möjliggjort att eventuella bonuspoäng som du felaktigt fått för retunerade inköp nu dragits tillbaka. Nu fungerar tjänsten som den ska och då kommer dina returer av inköp automatiskt skapa en tillbakadragning av bonuspoängen som du fått för det akutella köpet.

I och med denna nya funktion drogs alltså en del av dina Avios tillbaka för de returer man gjort under det gånga året.

Då har det ramlat in några tusen Avioser, samtidigt har dragit bort några hundra Correction vilket stämmer med en biljett jag avbokade, men kan inte korkskallarna gör den summeringen innan de överför poäng till BA. :mad:

Lade just på luren efter ännu ett samtal med Entercard. Precis som alla kunnat räkna ut har poängen såklart krediterats det nya, icke önskade BAEC-kontot. Föga förvånande skyller Entercard på att BA har "mycket att göra". Tro fan det när Entercard beställer nya BAEC-konton åt alla som ansöker om BA Visa-kortet.

Finns det NÅGON som fått sitt nya BA Visa-kort att kopplas till befintligt BAEC-konto?

Jag har liknande problem, inte en enda sak rätt, fel namn på nya kort och nytt konto på BAEC både för frugan och mej. Har kontaktat dom vid flera tillfällen men inget har hänt. Inga poäng har i ala fall synts till. Funderar på att göra mej av med kortet efter allt strul.

Så, la just på lurn efter ett samtal till Entercard angående ihopslagning av BAEC-nummer. Till slut efter 1.5 år med BA-visa kortet så fick jag till slut tummen ur. De var mycket tillmötesgående och rekommenderade mig förvisso att ringa BA executive club direkt, om jag ville att det skulle fotrast. De kunde inte göra ihopslagningen själva utan de kommer att skicka vidare ärendet. De sa att det kunde ta upp till en månad, men eftersom jag redan väntat i över ett år så tyckte jag inte att det gjorde till eller från. Så nu får vi se hur lång tid det kommer ta.

Jag ställer mig också i kön av problem med Entercard. Verkar aldrig lösa sig, vad ska man göra?

Bra fråga uppenbarligen, jag skrev ett meddelande via kortwebben där jag beskrev problemet(dubbla nummer) och vad de behövde göra...:rolleyes: För säkerhets skull både på svenska och engelska. Efter några dagar så var problemet löst, kan ju vara en ide att prova den vägen fast det kan ju hända att jag bara hade tur.

Bra fråga uppenbarligen, jag skrev ett meddelande via kortwebben där jag beskrev problemet(dubbla nummer) och vad de behövde göra...:rolleyes: För säkerhets skull både på svenska och engelska. Efter några dagar så var problemet löst, kan ju vara en ide att prova den vägen fast det kan ju hända att jag bara hade tur.

Mailat säkert ett 10-tal gånger haft problemet i över 3 månader :(

Toppen