Senaste nytt

British Airways Visa

Dom kan visst få BA att slå ihop kontona, men troligtvis går det fortare om du gör det själv.
Ihopslagningen var det enkla. Sen tog det 6 månader innan Avios kom in automatiskt på rätt konto.
Haft så mycket strul så jag "har fått" en personlig kontakt som jag bara mailar när jag har problem.

Dom kan visst få BA att slå ihop kontona, men troligtvis går det fortare om du gör det själv.
Ihopslagningen var det enkla. Sen tog det 6 månader innan Avios kom in automatiskt på rätt konto.
Haft så mycket strul så jag "har fått" en personlig kontakt som jag bara mailar när jag har problem.

Varför står du ut 6 månader av problem? Jo EnterCard är bra på att ljuga tydligen. Får hoppas det löser sig nu för mig..

Hur funkar det med presentkort t.ex. på IKEA? Räknas dessa som ett vanligt köp? Måste köpa en del julklappar och tänkte att passa på att göra det före julrushen.

Jo jag har läst tråden inatt fick ringa in och prata med någon trevlig kvinna, hon sa att någon annan ringt in precis innan mig med samma problem :D
Men jag är redigt less på alla lögner från deras kundtjänst. Kunde dom inte sagt dag 1 att jag skulle ringa in liksom?
Nu har dom lekt med mig i 45 dagar... Nej om det inte fungerar nu så säger jag bort kortet, tänker aldrig röra något som är EnterCard / Swedbank efter det här :(

Jag tror alla som skaffade BA_visa har/har haft detta problemet. Själv har jag samma sak, mina poäng krediteras till ett annat BAEC nummer. Jag har haft det så sen jag skaffade kortet för 1.5 år sedan, men jag har inte tagit tag i det än, Håller med dig att det är uselt av dem, undrar hur många som inte ens är medvetna om att de har fel BAEC numemr på sina kort...

God morgon alla.
Undrar om VISA alternativt BA fått nog av strul med Swedbanksägda Entercard och klagomål från oss här på BC?

Swedbank byter till MasterCard
Swedbank kommer att byta från Visa till MasterCard på sina bankkort. Kortkunder med Bankkort Visa kommer därför löpande att få sina kort utbytta till Bankkort MasterCard. I samband med bytet har Bankkort MasterCard fått ny design. Gångbarhet och funktionalitet är densamma för Bankkort MasterCard och Bankkort Visa.

Jag hittade ovanstående på; Kort

Jobbar inom Swedbank så kan berätta att hela Swedbankkoncernen slutat med Visa-Kort som sitt primära kort då vi fick bättre avtal hos Mastercard. Samma övergång som de beskriver har skett sedan årsskiftet för alla övriga bankkort. Kan dock inte garantera något då jag inte arbetar på just Entercard men skulle bli förvånad om annat vore fallet.

Det blev klart för två år sedan att Swedbank skulle gå över helt till Mastercard. Vilken kortleverantör bankerna anväder sig utav är prisfråga, men det är fortfarande bankens egna system. Så om Entercard har problem med att få saker att fungera så beror det på deras egna system och inte på Visa.

Toppen