Senaste nytt

British Airways Visa

Dr. Miles

Expert
Eftersom konton och kontoutdrag är på svenska är det nog stor risk att det skulle bli ändå sämre med
personal som inte kan svenska.

Då samtalet kommer att låta så här:

ICC: Hej, jag heter Sven. Vad kan vi hjälpa dig med? (med kraftig indisk accent)

Jag: Hej Sven, Jag vill fråga dig om mina avios.

ICC: Adios?

Jag: ...
 

Homer

Medlem
Det kan ju flytta det till andra ställen än Indien också...

ksmn1989l.jpg
 

Homer

Medlem
2 små poster, om jag fått för mycket eller för litet har jag ingen aning om, dessa poäng kan ju vara för
perioden efter senaste kontoutdraget. Det har kommit in poäng var 3.e dag senaste veckorna.
 

Mikael

Medlem
Hos mig fortsätter det komma in mindre poster en eller ett par gånger i veckan. Det konstigaste är att det ofta kommer två överföringar på samma dag. Jag tror dock att det jag har fått in totalt i år stämmer någorlunda.

Jag skulle vilja på ett enkelt sätt veta exakt hur mycket jag har spenderat i år (med 241-vouchern i sikte). Ibland står det fakturan. Är denna information att lita på? Jag tycker inte riktigt att det har stämt...
 

JensE

Medlem
men har du verkligen frågat Entercard vilket BAEC nummer de för över Avioserna till?
Oh ja, dom läste även upp det exakta BAEC kontot för mig.
"Vi vet att du har problem och ditt konto är prioterat att bli fixat" sa dom senast.. Tyvärr tror jag inte på BSen.
Har totalt 5 eller 6 samtal till dom och troligtvis så måste jag ringa in och vara väldigt obekväm/otrevlig vilket jag inte har någon vidare lust med.

Och jag vet hur det är att jobba mot Indier, om det är en bugg dom som åligger på dem att fixa så måste man skrika och vara lite ugly emot dem att det ska hända saker.
 
Information från Entercard som eventuellt gör det lättare att förstå aviostransfer/beräkningsgrund.

Från: Peter Månsson Datum: 23/5/2012 12:40:40 PM
Till: gXXXXXX

Hej och tack för svar!
Vill du nu också vara snäll och förklara vilka transaktionsdatum på kontot hos er på Entercard
som motsvarar de sju dagar som ni filar över nu på fredag 25 maj.
Med vänliga hälsningar,
Peter


<-----Ursprungligt Meddelande----->
From:
Sent: 23/5/2012 12:23:38 PM
To:xxxxxxxxxxxx
Subject: Avios poäng

Hej!
Nu har jag försökt ta reda på svaren till dina frågor. Vi skickar filen med poängen till ExecutiveClub på fredagar och på måndagar finns de överförda poängen på ditt ExecutiveClub konto. Vi kan tyvärr inte säga vilken tid filen skickas.
Jag har felanmält att Januaris kontoutdrag inte finns med på kortwebben och det kommer att åtgärdas så snart som möjligt.
Med Vänlig Hälsning

XXXX XXXXX
Handläggare

Customer Service
EnterCard Sverige AB
Klarabergsgatan 60
SE-105 34 Stockholm, Sweden

Vid eventuellt svar med ny/mer inf kommer kopia.
Fly safe, Peter
 
Last edited by a moderator:
Toppen