Senaste nytt

British Airways Visa

Försämringen i Avios-intjäningen hade jag kunnat leva med, men nu när 2-4-1 blir omöjligt att uppnå så ryker kortet. Det är inte värt nästan 400 kr att ha ett "reservkort". Synd, för jaghar talat så varmt för BA Exec här på forumet innan, just för att man har (hade) detta ganska bra Visakort.

Väntar oxå på vouchern, sedan blir det farväl till Entercard. Får nog överväga ett byte till *A framöver, nu när försämringarna med BA kommer slag i slag.

Typiskt att jag har hyrt och förbetalt en hyrbil i USA i mars. Jag betalade med BA VISA och vågar inte säga upp det innan. Skulle gärna säga upp det efter vouchern som beräknas komma i december annars.

Kommer jag med att ha svårt att trigga vouchern på 500k. Har en voucher som måste nyttjas före 1juni..Tråkigt, frugan gillade Concorde room....Vad är fördelarna med AA som program i korta ordalag mot BA? AA har väl inget kredikort alls?

På regeringens sida:
http://www.regeringen.se/contentass...01f7b/formedlingsavgifter-vid-kortbetalningar

Där förklarar denna PDF mycket bra den nya lagen, se sida 14+15.
Där finns en grafisk bild som förklarar flödet i en betalning.

Förmedlingavgiften som skall begränsas 9 dec 2015 gäller mellan kortutgivaren och kortinlösaren,
ej mellan kortinlösaren och betalningsmottagaren.

Det innebär att betalningsmottagaren betalar sina procent ändå?!

Typiskt att jag har hyrt och förbetalt en hyrbil i USA i mars. Jag betalade med BA VISA och vågar inte säga upp det innan. Skulle gärna säga upp det efter vouchern som beräknas komma i december annars.
Räcker att spara kortet och visa upp det ifall det blir aktuellt. Om någon frågar så säg att det är uppsagt och att de kan lägga in det nya kortet i systemet.

Hade ett sådant case med Eva Air för nåt år sedan där mitt gamla kort blivit utbytt. Lyckades få tag i det gamla ogiltiga kortnumret vilket Eva Air nöjde sig med.

På regeringens sida:
http://www.regeringen.se/contentass...01f7b/formedlingsavgifter-vid-kortbetalningar

Där förklarar denna PDF mycket bra den nya lagen, se sida 14+15.
Där finns en grafisk bild som förklarar flödet i en betalning.

Förmedlingavgiften som skall begränsas 9 dec 2015 gäller mellan kortutgivaren och kortinlösaren,
ej mellan kortinlösaren och betalningsmottagaren.

Det innebär att betalningsmottagaren betalar sina procent ändå?!
Jag tolkar det som att rena Amex och Diners kort blir helt opåverkade av EUs nya regelverk.

Toppen