Senaste nytt

British Airways Visa

Kan man växla pengar med hjälp av BA Visa utan att det räknas som kontantuttag på något sätt?
Ska till Iran om någon vecka och kommer inte att ha något behov av kreditkortet där.

Det räknas som kontantuttag. Man kommer inte närmare vouchern med att växla pengar eller att ta ut några hundra extra när man handlar.

Noterade häromdagen att jag inte fått någon e-faktura den här månaden, vet inte om det är Entercard som klantade sig eller Skandiabanken i samband med deras systemförnyelse för 10 dagar sedan.

Fakturauppgifterna går att hämta i inloggat läge på Entercard hursomhelst!

Det är samma problem den här månaden. Jag kontaktade Entercard, som meddelade att E-fakturan fanns hos Skandiabanken och att jag inte läst den.
Efter mycket letande, "Betalningar - Historik - osv...." så fanns mycket riktigt den nya fakturan där. Men som sagt den syns inte under kommande betalningar, så den är enkel att missa!

Nu fick jag ett standard(?) svar från EC:

"Det är just nu ett fel med aviosen som gäller alla. Vi arbetar med hög prioritet för att lösa detta snarast. När detta är löst ser du detta på ditt Executive Clubkonto. Under tiden får vi tacka för ditt tålamod! "

Det är samma problem den här månaden. Jag kontaktade Entercard, som meddelade att E-fakturan fanns hos Skandiabanken och att jag inte läst den.
Efter mycket letande, "Betalningar - Historik - osv...." så fanns mycket riktigt den nya fakturan där. Men som sagt den syns inte under kommande betalningar, så den är enkel att missa!

Skumt, denna månad fick jag min som jag skulle.

Toppen