Senaste nytt

British Airways Visa

Min välkomstbonus dröjde till andra fakturan (första var på bara några hundralappar). Fast egentligen så gick 5000 avios-erbjudandet ut i somras, enligt det finstilta. Detta var väl dock inte jättetydligt deklarerat varför jag tror att de fortsätter att dela ut bonus till de som ansökt innan ett visst (oklart) datum.

Du får stöta på om den. Själv har jag inte heller sett till någon, men jag har bara haft tid att stöta på en till två gånger det senaste halvåret.

Min välkomstbonus dröjde till andra fakturan (första var på bara några hundralappar). Fast egentligen så gick 5000 avios-erbjudandet ut i somras, enligt det finstilta. Detta var väl dock inte jättetydligt deklarerat varför jag tror att de fortsätter att dela ut bonus till de som ansökt innan ett visst (oklart) datum.

Det har du rätt i.
Men när jag signade välkomstbonus var 1000 avios.
Så jag blir nöjd med 1000 också ;)
Vem är ansvarig för välkomstbonus BA eller Entercard?

Det har du rätt i.
Men när jag signade välkomstbonus var 1000 avios.
Så jag blir nöjd med 1000 också ;)
Vem är ansvarig för välkomstbonus BA eller Entercard?
Det är entercard som är ansvariga för att du får din välkomstbonus. Verkar vara ganska standard att den glöms bort. Skicka ett meddelande via BA-visa-kortwebben så löser det sig.

Jag har gjort precis om @doc har skrivit och kontaktat Entercard.
Nu har jag fått svar att de vill ha en printscreen av min BAEC sida?!
Varför i hela världen vill de ha det?!?
Nu har jag svarat precis detta till EC så får vi se vad det blir för svar.

Fick detta på mailen idag:

The British Airways Visa Card issued in Sweden by EnterCard, is an easy way to collect Avios points on every purchase you make. For each Krona you spend you'll collect bonus Avios, and there couldn't be a better time to get your card. Apply for yours before 30 November 2014, and we'll give you 5,000 Avios as a bonus*. That could save you £30 on a flight to London.
Verkar som det är 5000 avios som gäller igen.

Jag har gjort precis om @doc har skrivit och kontaktat Entercard.
Nu har jag fått svar att de vill ha en printscreen av min BAEC sida?!
Varför i hela världen vill de ha det?!?
Nu har jag svarat precis detta till EC så får vi se vad det blir för svar.
Antagligen vill de se att du inte fått bonusen. Det var inget de frågade om. Är jag hade problem, men ett kontoutdrag är ju inte så konstigt att be om.

Men, som du skrev tidigare, det är EC som "ger" välkomstbonus. Då är det lite konsigt att de själva inte har koll om de har gett mig välkomstbonus eller inte, eller?

Men, som du skrev tidigare, det är EC som "ger" välkomstbonus. Då är det lite konsigt att de själva inte har koll om de har gett mig välkomstbonus eller inte, eller?

Du väljer nog själv här om du vill att det ska ta 12 månader eller 12h att få in din bonus. Så länge det är så pass enkla saker som en screen shot, så är det ju bara dumt att tjafsa ifall du faktiskt vill få dina poäng.

Toppen