Senaste nytt

British Airways Visa

olika klasser dit och tillbaka kan du väl inte boka?
NY oavsett klass är annars ingetsomhelst problem...
Värre om du vill till Sydney i F...

När jag har "simuleringsbokat" på webben för bara mig verkar det det funka att splitta ut- och hemresa mellan olika klasser. Systemet brukar erbjuda att boka två "enkla" om man vill ha ut- och hemresa i olika klasser. Har för mig att Concorde nämnt något om dessa möjligheter någon gång?

När jag har "simuleringsbokat" på webben för bara mig verkar det det funka att splitta ut- och hemresa mellan olika klasser. Systemet brukar erbjuda att boka två "enkla" om man vill ha ut- och hemresa i olika klasser. Har för mig att Concorde nämnt något om dessa möjligheter någon gång?

Jag hade ringt BAEC Customer Care och bokat den vägen om man vill ha något som är lite mera komplext.

När du fått vouchern blir det ett nytt fällt där det står

You have the following eVouchers:

1 Companion Voucher(s) Redeem

när du klickar på Redeem finns inga möjligheter att boka
annat än tor i samma klass.

Möjligtvis att det går att boka annorlunda via telefon

här är vilkoren för vouchern
https://www.britishairways.com/travel/sbftandc/execclub/_gf/en_gb

Viktiga nyheter om BA Visa kortet från Entercard: Det står i villkoren på ba.com om 2 för 1 kupongen att det är ditt medlemsår som är grundande för ackumulerade köp (alltså uppräkningen till 200.000 SEK). Det visar sig att Entercard (som är kortutställaren i Sverige) systemet inte stödjer detta och dom räknar på kalender år. Man har bekräftat att det är fel. Tror ni att ni kanske bommat vouchers p.g.a. detta kan det vara värt att räkna er spend igen. Har ni rätt till voucher baserat på vad ba.com säger ska ni begära vouchern från Entercard.
.

Vilkoren reviderades den 16/11, och nu står det samma dvs. kalenderår på ba.com

10.This promotion commences on 1 January 2009 ('Promotion Commencement Date'). Members have a 12-month period ending each year on the anniversary of the Promotion Commencement Date
https://www.britishairways.com/travel/sbftandc/execclub/_gf/en_gb

Det står inte Calendar year någonstans. Man undrar varför dom inte skriver det.

Sektion 10:
"This promotion commences on 1 January 2009 ('Promotion Commencement Date'). Members have a 12-month period ending each year on the anniversary of the Promotion Commencement Date in order to reach the Target applicable to their BA/EnterCard Card unless the BA/EnterCard Card agreement expires before that time, or if the promoters decide to end the promotion (in which case Members will be given one month’s notice). Members will not, in any circumstances, be able to carry over any expenditure in respect of the Target into any subsequent 12-month period ending on the anniversary of their Promotion Commencement Date. Only one Reward Ticket will be allowed in any Card Year. A ‘Card Year’ is a period of 12 consecutive months commencing on the Promotion Commencement Date or any anniversary of the Promotion Commencement Date. If Members reach the Target during a Card Year, no further expenditure during that Card Year will count towards the next Target so Members can only start collecting toward the next Target on the first day of the next Card Year. For example, if Members receive their BA/EnterCard Card on 1 January 2009 and they reach the applicable Target on 1 July 2009, they will not be able to start collecting for a further Reward Ticket until 1 January 2010. Alternatively, if they reach the applicable Target on 1 March 2009, they will not be able to start collecting for a further Reward Ticket until the beginning of the next Card Year, which is 1 January 2010. Any expenditure that they accumulate on their BA/EnterCard Card between the date on which they reach the Target and the start of the next Card Year will not count towards reaching the next Target but will still earn Avios, which can be redeemed in the usual way."

man räknar alltså kalender år, men kallar det för något helt annat...

nja, jag menar anda konstigare an det - > Finance Card Discretionary Award
Idag fick jag in Finance Card Discretionary Award, fast i mitt fall var det de 5000 startup poängen, endast 5 månader försenade. Krävdes ett oändligt antal samtal till Entercard för att få igenom dessa, varje gång försökte de på något nytt sätt, men det ville sig inte. För ett tag sedan fick jag plötsligt biobiljetter från entercard efter ett i mängden samtal (de fick väl dåligt samvete), dock inga poäng/miles (förrän nu).

Jag fick 92 poäng registrerade på mitt BAEC konto idag från "Finance Card"!!!! ;)
Håller igen eftersom 2-4-1 kupongen triggats. Bättre att lägga spenden nästa år.

Toppen