Senaste nytt

British Airways Visa

Hur långt har det tagit för er att få era BA Visa?
Jag ansökte i Onsdags och hoppas kunna boka upp lite biljetter innan 7:e November på det kortet.
Synd att missa 3k miles om jag inte hinner få det.

Detta borde innebära att så fort man når 200 kkr bör det gå hyfsat snabbt till man har 2-4-1 kupongen på sitt BAEC-konto?! Någon som har en känsla för tidspannet mellan det 200 kkr nås och kupongen "landar i handen"?

som jag redan påpekade har jag fått en 2-4-1 voucher UTAN att ha spenderat 200kkr sedan 1/1, totala inköpen är några tusen under 200kr,
så detta går inte alls att lite på,

som jag redan påpekade har jag fått en 2-4-1 voucher UTAN att ha spenderat 200kkr sedan 1/1, totala inköpen är några tusen under 200kr,
så detta går inte alls att lite på,

Det kan inte vara så att du köpt resor på ba.com och dessa räknas dubelt (precis som man får dubbla poäng för dem)?
Å andra sidan har jag kommit fram till att de poäng jag får inte stämmer med de inköp jag gör, så jag saknar logiken även där...

Mycket snabbt.. Det stod på mitt kontouppdrag hur mycket jag hade använt kortet i år, och några dagar senare.... VOILA! Kupong fanns.

Homer har rätt dock; ibland svårt att hitta bra connections mellan ARN-LHR på miles... Med den fantastiska kampanjen som numera pågår, kommer jag skrapa ihop 70.000 extra miles, plus faktiska resor mellan ARN-LHR innan jul. Sen har jag en ARN-LHR-JFK bokat den 26/12 till 08/01 i CW. Så efter det sitter jag på en halv million som jag inte helt vet jag skall göra med :cool: Ja... helt sant är jo inte det. Senator version 4.0 släpps veckan efter påsk 2012, så det måste jo firas lite.. BGI verkar som ett lämpligt ställe kanske?

Har du mycket miles och inte vet vad du ska göra med dom föreslår jag att du bjuder med en BC redaktör på en F klass trip. Jag ställer upp givet, men någon av dom andra borde egentligen då dom inte testat BA F.

Å andra sidan, bästa valuta för dina miles är en Cathay F biljett från JFK till DPS via YVR och HKG. 75000 BA miles enkel plus någon tusenlapp i skatt. Mao. du skulle kunna göra så här:
ARN-LHR-JFK (NYC några dagar) JFK-YVR (stanna några dagar) HKG (stanna några dagar) DPS (en vecka på bali) HKG-YVR-JFK (stanna några dagar) LHR-ARN.

Allt för 330000 BA miles och ca 5000 SEK i skatt och avgifter. Boka inom två veckor för då publicerar BA sin nya tabell för awards med partners. F.ö. JFK blir billgare från ARN. F retur ner från 180000 miles till 150000 :)

Concorde, poängen kommer nog få ben att gå på :p ARN-JFK i FIRST ut och CW hem under påsk blir en bra om jag inte drar till Barbados och brinner av lite av mina 750.000 Hilton Honors poäng i samma varv. Mitt tredje alternativ är Waldorf/Conrad på Maldiverna..

Tyvärr orkar jag inte köra rutten du beskriver...

Det kan inte vara så att du köpt resor på ba.com och dessa räknas dubelt (precis som man får dubbla poäng för dem)?
Å andra sidan har jag kommit fram till att de poäng jag får inte stämmer med de inköp jag gör, så jag saknar logiken även där...

kanske, men det kan också vara så att januari fakturan räknats med trots att inköpen gjordes mestadels i december...

Kommer att trigga "kupongen" de närmaste veckorna och planerar att ta med frun, som har varit med och bidragit, till NY. Planen är First dit och Club World hem. Vet någon om det är mycket bök med att boka en sån resa med "kupongen"?

Kommer att trigga "kupongen" de närmaste veckorna och planerar att ta med frun, som har varit med och bidragit, till NY. Planen är First dit och Club World hem. Vet någon om det är mycket bök med att boka en sån resa med "kupongen"?

olika klasser dit och tillbaka kan du väl inte boka?
NY oavsett klass är annars ingetsomhelst problem...
Värre om du vill till Sydney i F...

Toppen