Senaste nytt

British Airways Visa

Uppdaterar: ringt BA 3 gånger och skickat kanske ett 17 tal mail och 4-5 samtal till Entercard.

Fortfarande 2 konton, när jag säger upp BA kreditkortet kommer jag aldrig röra någonting Entercard/Swedbank bank-/kreditkort igen :(

Pratade med en trevlig norska på BAEC's kundtjänst idag. Hon suckade igenkännande och har nog fått hjälpa många med sammanslagningar av onödiga dublettmedlemskap. Att jag hade hushållanslutningar gjorde tydligen inte saken lättare.

Så - Entercard hänvisar mig, kunden, till BAEC för att rätta till felet de begått. Ett fel de tycks begå med varenda kund? Helt absurt.

Ett halvår har nu snart gått med mitt BA Visa. Inte ett enda Avios på mitt BAEC-konto. Men snart kanske... :)

Entercard har nu fixat min felaktigt utställda voucher och daterat den till 30 nov fast jag passerad 200k tidigt i månaden.

Anledningen till det nya kontot alla verkar få var vad BAEC sa till mig adressen. Min adress hos dom hade inte lgh.nr medans min adress hos Entercard hade det, då det är folkbokföringsadress...

Och nu är allt bekräftat och åtgärdat. Fem månader, en handfull samtal till Entercard och ett samtal med BAEC.

Tonen från Entercard var mycket mild och ursäktande efter mitt sista samtal. Tonen från BAEC var ytterst vänlig men en smula uppgiven kring strulet från Entercard.

Plåster: 2000 Avios. Alltid något.

Jag blev inte lite förbannad på Entercard i fredags. Jag hade bokat upp flighter med BA och agenten frågade om mitt BAEC-nummer. Jag rabblar upp nummret som jag lärt mig utantill. (Bestod nästan bara av 6:eek:r)

Till min förvåning hittar agenten inte min profil, men efter en stund får hon fram den och förklarar att kontot slagits ihop med ett annat som har ett apkasst nummer. När jag bad Entrecard fixa detta sa jag uttryckligen att jag ville behålla mitt ursprungliga BAEC-nummer, just eftersom det var så enkelt att komma ihåg.

Pff, Entercard är dumma i huvudet. Mitt riktiga nummer börjar på 3 och det jag fått av Entercard börjar på 4. Hur kan det vara äldre?

Toppen