Senaste nytt

British Airways Visa

Tyvärr kommer vi få leva med problemen till den dagen BA HQ väljer att byta kortpartner i Sverige.
Entercard ville egentligen inte ha BAEC visat, utan fick det som en del av portföljen från Barclaycard.
Vi är drygt 4000 som har BAEC visat i Sverige. Väldigt nischad grupp (vi använder kortet primärt för att samla miles och 2-4-1 vouchers) och inte alls Entercards målgrupp om man tittar på deras andra kort i portföljen.

Pröva och ringa BAEC istället. Be dem "döda" det konto som Entercard öppnat och föra över Avios till ditt "riktiga" konto. Gick på några dagar för mig.

Just precis, helt fel väg att gå att be Entercard kontakta BAEC istället för att själv göra det.

Efter BAEC dödat kontot, dubbelkolla med Entercard vilket nr de öveför Avioserna till.

En enkel fråga eftersom jag funderar på komplement till SAS korten, om jag har en spend på 200k på ett år. Vad kan jag göra för dessa Avios då? Jag flyger aldrig med BA.

En enkel fråga eftersom jag funderar på komplement till SAS korten, om jag har en spend på 200k på ett år. Vad kan jag göra för dessa Avios då? Jag flyger aldrig med BA.

Spendering av 200.000 SEK per år ger 20.000 avios.
Om du vill använda 2-4-1 voucher kan du använda endast för Sverige/Danmark-Storbritannien t/r med BA(15.000 avios).
Ifall du inte tjänar runt 100.000 avios per år med flyg och annat, är värdet av 2-4-1 vochern närmare obefintlig.

Nja Dr Miles...
30,000 avios + 600 kronor för 2 personer T/R till London i businessklass är fortfarande en bra deal. Biljetten är dessutom flexibel fram till 24h före avgång. Köp två flexibla businessbiljetter till London och du ligger på en bit över 15,000SEK med BA.
Man har ju dessutom ett år på sig att använda vouchern, dvs man har tid att skrapa ihop mer avios än de 20K man fått för köp på kortet.

Just precis, helt fel väg att gå att be Entercard kontakta BAEC istället för att själv göra det.

Efter BAEC dödat kontot, dubbelkolla med Entercard vilket nr de öveför Avioserna till.

Kan intyga efter 5 månader att det här är det enda som fungerar. Så om alla som har problem gör som ovan så kommer allt lösa sig på en vecka.

Nja Dr Miles...
30,000 avios + 600 kronor för 2 personer T/R till London i businessklass är fortfarande en bra deal. Biljetten är dessutom flexibel fram till 24h före avgång. Köp två flexibla businessbiljetter till London och du ligger på en bit över 15,000SEK med BA.
Man har ju dessutom ett år på sig att använda vouchern, dvs man har tid att skrapa ihop mer avios än de 20K man fått för köp på kortet.

Jag tycker inte det är en bra deal. Det är ungefär lika svårt att hitta biljetter för poäng som biljetter i C för 2500 kr/st mellan ARN-LHR.
Jag har fört över mina BMI poäng till BAEC eftersom dom annars blev oandvändbara. Tycker det är svårt att hitta platser för poängen. Har därför funderat på att använda poängen för uppgradering men det kanske är lika svårt.

Toppen