Men dessa flygbolag som du talar om har ju inte lågpriskonceptet som sin största grej. Min son (dvs jag) fick bara för någon vecka sedan betala 3600 kronor för att flyga GOT–OSL–GOT i Economy över dagen. Billigt eller vad säger du?
Flyglinjen har linjen JKG–VBY–VST över sommaren, som något högst temporärt (efter min beräkning så flyger man slingan JKG–VBY–VST–VBY–JKG ungefär 12 gånger). Övriga året lever man på rätt dyra biljetter mellan JKG och BMA. Bidragskalkyl is your friend!
Angående Flybes trafik i och runt Finland vet jag dessvärre för lite, men jag antar att det är en helt annan prisnivå på linjen Mariehamn–HEL än på andra små inrikeslinjer där man är ensam!! Jag skulle gärna vilja se hur prisnivån ligger på BMA–CPH nu när Cimber Air har gått i konkurs än innan.
Samma sak med Cimber Air, nu i konkurs, som flög mindre flygplan. Även dessa sålde billiga biljetter, men hade detta långt ifrån som sin enda inkomstkälla. Man levde på fullflexbiljetterna, åtminstone på regionala linjer. Annars hittar man ingen ekonomi!