Senaste nytt

British Airways Stockholm-London pris utan baggage

Någon som har färsk erfarenhet av uppgraderingspriser ARN-LHR?
Läste igenom tråden på flyert. och det ser ut som om BA höjt priset för uppgraderingar rejält.

Jag har en bokning från Arlanda till och från London den 23-25:e Februari på BA781-780 där uppgraderingspriset ligger på 1200 per sträcka. Jag skulle gärna uppgradera men till det där priset tycker jag nog att det blir lite väl saftigt.

1200 per sträcka i helgen då jag var i London. Det är helt klart för mycket för mig - speciellt då jag inte behöver extra bagage eller lounge/FT. Dessutom gör ju den sena ändringen att jag kan glömma rad 1 - så mitt benutrymme på exit row i ET är mycket mer tilltalande.

Det enda som har ett värde är 30TP per leg, men det betalar iaf inte jag 1200 för!

CPH-LHR (v.v.) envist 950 DKK per sträcka i "Begränsat specialerbjudande" c:a två månader före resa.
När hela familjen redan har loungetillgång och bara handbagage känns det tveksamt.
Förra året hade vi en gång länge +3.000 SEK som "uppgraderingserbjudande", men några veckor före sjönk det till knappt 200:-. ;)

Nu handlar detta inte om mellan Stockholm-London men jag märkte en sak när jag sökte biljetter mellan Hamburg-London Heathrow med priset som inte ingår incheckat bagage.

När jag väljer 17 apr ut och 18 apr hem, fick jag 82 EUR för hemresan med BA972.
Screenshot20150223_2.png

Screenshot20150223_3.png

När jag väljer 18 apr ut och 18 apr hem, fick jag 61 EUR för hemresan med BA972.
Screenshot20150223_4.png

Screenshot20150223_5.png

När jag söker endast 18 apr hem på London LHR->Hamburg, fick jag 73 GBP (ca 100 EUR) på sträckan.
Screenshot20150223_6.png

Alla tre exempel har samma datum, samma flight och samma bagageregler (utan incheckat bagage) på BA972 mellan London LHR->Hamburg men olika priser beroende på vilken flight du har valt för utresan (eller inte har någon alls).

Toppen