Senaste nytt

British Airways Stockholm-London pris utan baggage

Vill ha samma pris Ex-CPH :(

Nöjd?

vaska.jpg

Finns på alla destinationer nu, en dum grej är att om man t.ex vill åka
ARN - LHR - MAN så kan man inte köpa det som en enda baggagelös biljett
utan man måste köpa 2 biljetter

Tänker jag fel nu eller kan det vara så att bolaget tjänar på pax utan bagage i de fall dessa pax är försenade?
Alltså fastnat på flygplatsen nånstans..?
Så fort du har ett incheckat bagage, måste flyget vänta på dig. Alt leta rätt på ditt bagage och plocka ur det innan avresa.
Är det bara du och ditt handbagage, bye bye och de lyfter utan dig.

Det vore kul att testa, ifall nån guld blir över. :)

Fast de kan redan nu kolla om du har incheckat baggage eller inte i händelse av att du är sen till gaten. Så klart minskar "risken" att du checkar in baggage om du köpt en sådan biljett, men det lär ju förekomma.

Snarare är det så att det kostar att hantera incheckat baggage och att det koan komma bort eller behöva hanteras vid förseningar och den kostnaden kan nu tas bort.

Fast de kan redan nu kolla om du har incheckat baggage eller inte i händelse av att du är sen till gaten. Så klart minskar "risken" att du checkar in baggage om du köpt en sådan biljett, men det lär ju förekomma.

Snarare är det så att det kostar att hantera incheckat baggage och att det koan komma bort eller behöva hanteras vid förseningar och den kostnaden kan nu tas bort.

Inte så jag menar ATT de kan se om du har bagage incheckat eller ej. Självklart kan de se det!
Det är ju det att planet kan inte lyfta utan dig när du checkat in bagage.
Alla dessa efterlysningar på personer som inte behagar ta sig till gaten i tid. Ett helt plan står och väntar på kanske en person.
Hade denne någon bokat biljett UTAN incheckat bagage är det ju bara för dem och lyfta utan den personen.
Självklart tjänar de också på att slippa hantera hens incheckade väska men det är ju inget i paritet med att ett helt plan blir ståendes och missar sin slot...

Nu vart jag riktigt sugen på att göra en dagstur, hittat resa t&r för 1200:- nästa år.
2 frågor som jag hoppas någon kan svara på:

Har en evoucher från BA, står att man ska kunna använda den vid bokning online men jag har gått hela vägen till slutför betalning och jag hittar inte vart man kan lägga in den. Går det bara att använda den vid bokning via telefon?

Andra frågan, kommer att ha Emerald när jag flyger, och antar att jag kommer in i Galleries First.
Men kan jag gästa in någon som flyger med mig?

Tack på förhand. :)

Svar ja.

"Emerald and Sapphire members may invite one guest to join them in the lounge. The guest must also be travelling on a flight operated and marketed by a oneworld carrier.
You must be prepared to show your boarding pass and frequent flyer membership card, with oneworld Emerald or Sapphire tier status, to access a lounge."

Kanon, blir en dagsresa nästa år då.

Tack

Sidan för uppgradering visas konstigt när jag försöker att uppgradera priset för resa endast med handbagage.
Screenshot20131205_2.png

Dessutom går det inte att uppgradera bara en sträcka, utan måste jag välja båda riktningar. :confused:

Du får chansa vilken av klickboxarna som är uppgradering och vilken som är "avstår", jag tror att det är den övre som gäller.

Jag fick i all afall uppgradera en "utan handbagage-biljett" till C för 800, men hade samma fel som du.

Toppen