Senaste nytt

British Airways ställer in alla flighter 27 maj 2017

Det verkar inte bättre:

BA tells stranded travellers who booked tickets on other airlines: you won’t get the cost back from us | The Independent

'But BA is telling passengers: “If we weren't able to offer a suitable alternative flight we would offer a full refund of any unused sectors on your booking with us, but any alternative flights booked via different carriers would be at your own expense and would have to be claimed back through travel insurance.”'​

Jäkligt osnyggt av dem att säga detta först efter två dygn av ganska total dysfunktionalitet.

(Själv har jag sedan de alla jäkla strejkerna undvikit BA. Det här är bara ännu en spik i kistan.)
Fyfan, inte bra... lär bli mycket tjafs med BA för folk som ordnat egna biljetter.
Lyckligtvis löste det sig rätt ok för kollegan, de blev ombokade till idag och BA löste hotell fram tills idag. De hakade tydligen på någon engelsk professor med hög status som hjälpte dem förbi köer.

Så länge det dröjde det alltså innan BAs fula tryne visade sig avseende stor sympati för alla drabbade kunder, familjer och så vidare. :(

Nu är väl sista ordet kanske inte sagt i detta men man kan ju hoppas att antingen Civil Aviation Authority eller någon konsumentmyndighet kunde göra ett uttalande om vad BA borde förhålla sig till. Inte minst avseende EU-ersättningen.

Men det är väl tveksamt om det kommer ske. Även om jag personligen inte är förtjust i det amerikanska systemet med class action lawsuits är det just i den här typen av fall de kan fylla en funktion då de lär bolagen veta sin plats i kön.

Jag är ingen vän av Ryanair men dessa tweets tycker jag nog trots allt var lite kul:

Ryanair på Twitter: "Breaking news: BA appoints new head of IT.... #ShouldHaveFlownRyanair https://t.co/pR5lwJmr95"

Ryanair på Twitter: "Meanwhile, over at the @British_Airways IT department.... #ShouldHaveFlownRyanair https://t.co/Y48cJufW0q"

Då är det dags för ett nytt försök att komma till Boston, försökte boka om online men det gick inte, så jag gjorde det man inte skulle, åkte till LHR utan bekräftelse. Mycket folk och långa köer men gick till First, de bokade om mig, checkade in mig på mindre än 5 min.
Så nu frukost i Concorde Room, blir många timmar att slå ihjäl idag, men skönt att vara på väg
Det är gånger som denna man är väldigt nöjd över att ha hög status inom flygbolaget.

Jag fick detta av BA, man får ju säga tt de försöker i varje fall, även om jag inte tycker det är så mycket värt uppskattar jag deras försök.

As someone who flies with us so often, I want you to know that we always strive to offer you the highest level of service, and make your journey as comfortable as possible.

However, we clearly fell far short of this commitment last weekend.
I’m so sorry you had to endure such inconvenience, and understand the frustration it must have caused. So as a gesture of goodwill, we’d like to renew your current tier status for a further two years, regardless of how many Tier Points you collect in that time.

Jag fick detta av BA, man får ju säga tt de försöker i varje fall, även om jag inte tycker det är så mycket värt uppskattar jag deras försök.

As someone who flies with us so often, I want you to know that we always strive to offer you the highest level of service, and make your journey as comfortable as possible.

However, we clearly fell far short of this commitment last weekend.
I’m so sorry you had to endure such inconvenience, and understand the frustration it must have caused. So as a gesture of goodwill, we’d like to renew your current tier status for a further two years, regardless of how many Tier Points you collect in that time.
Det där är väl ändå ganska generöst?

Var du faktiskt påverkad? Jag har en bekant som fick samma sak trots att han flög dagen efter och inte påverkades alls... Och för honom som nätt och jämnt klarar att hålla sin status var det väldigt värdefullt..

Toppen