Senaste nytt

British Airways sänker gränsen för status i April, Maj och Juni

Så här skriver ju headforpoints, dock osäker på vem han pratat med.

I gained a new status in my current membership year, so I already have it for next year regardless. Do I get an additional extension?

Yes.

For example …. if your year-end is 8th September 2020 and you qualified for Silver status in February 2020, you already have Silver status until 31st October 2021. This will be extended to 31st October 2022.

However, you would need to earn the FULL 600 tier points between 9th September 2021 and 8th September 2022 to retain your Silver status for 2023. The lower tier point thresholds only apply to membership years which end on or before 8th July 2022.

Jag tolkar det som jag borde blivit Bronze, men kan inte se det i appen.. Får testa att logga in via websidan.

Det är nästan 1.000 poster i Flyertalktråden, men det räcker med att läsa den här.

1. Take your status on the day of the announcement - 11 June 2020.
  2. This status will last you 12 further months than your current tier year and expiry date. If you already earned enough tier points for that to happen anyway, or had a recent status upgrade, then you don’t benefit from the extension.
  3. You need to start earning tier points from your next tier year end after 11 June 2020 to maintain status for the following year. Tier points earned before then could get you a status upgrade or GUF, but you are guaranteed not to drop if you don't earn any or many tier points. So if you're not likely to earn enough to get an upgrade to your status or earn a GUF, they are essentially useless other than adding to your lifetime tier points.
  4. If that next tier year ends before 8 July 2022, you only need 75% of the usual number of tier points to requalify or upgrade.
  5. If your tier year was 8 May or 8 June 2020 and you are due to drop a level, this announcement doesn't save you from the drop, unless you qualify under the lower thresholds or on a case-by-case basis where BAEC accept your cancelled reservations as evidence you would have made the thresholds. If you are OK with the lower level drop, then you benefit from renewal at that level without needing to earn TPs in the year ahead of you, see point 3.
  6. Note that though there is a waiver on eligible flights in the extension scenarios, you still need them for upgrading a level and for renewing that upgrade.
  7. Gold Upgrade (GUF) vouchers and GGL tier point based rewards continue at the old TP levels, no reduction has been made there.
So in essence
- not everyone benefits from an extension in all circumstances, for example - and depending on the timings - you've already earned enough to qualify or have upgraded your status
- but everyone benefits from a year of reduced thresholds for one renewal.
- and everyone - except those GGLs who already have Concorde Cards - can benefit from lower threasholds for upgrade possibilities.

BA has said that it will take up to 2 weeks - so until the end of June 2020 - for your BAEC tracker, in the App or BA.com - to reflect any changes.

BA Executive Club status extended by 12 months - FlyerTalk Forums

Det är nästan 1.000 poster i Flyertalktråden, men det räcker med att läsa den här.

1. Take your status on the day of the announcement - 11 June 2020.
  2. This status will last you 12 further months than your current tier year and expiry date. If you already earned enough tier points for that to happen anyway, or had a recent status upgrade, then you don’t benefit from the extension.
  3. You need to start earning tier points from your next tier year end after 11 June 2020 to maintain status for the following year. Tier points earned before then could get you a status upgrade or GUF, but you are guaranteed not to drop if you don't earn any or many tier points. So if you're not likely to earn enough to get an upgrade to your status or earn a GUF, they are essentially useless other than adding to your lifetime tier points.
  4. If that next tier year ends before 8 July 2022, you only need 75% of the usual number of tier points to requalify or upgrade.
  5. If your tier year was 8 May or 8 June 2020 and you are due to drop a level, this announcement doesn't save you from the drop, unless you qualify under the lower thresholds or on a case-by-case basis where BAEC accept your cancelled reservations as evidence you would have made the thresholds. If you are OK with the lower level drop, then you benefit from renewal at that level without needing to earn TPs in the year ahead of you, see point 3.
  6. Note that though there is a waiver on eligible flights in the extension scenarios, you still need them for upgrading a level and for renewing that upgrade.
  7. Gold Upgrade (GUF) vouchers and GGL tier point based rewards continue at the old TP levels, no reduction has been made there.

Den här var intressant. Enligt punkt 5, om jag tolkar det rätt, skulle jag ha åkt ner till silver eftersom jag endast hade 850 TP och mitt "Tier Point collection year" slutar den 8:e juni. Hade 560 TP bokning med Qatar i april som brann inne så jag tänkte ringa och förklara att jag var ett offer för omständigheterna och klarat mig med den sänkta gränsen:D Men nu upptäckte jag att guldkortet var förlängt till 31:a juli -21, men jag skall återkvala på 1500 TPo_O

Den här var intressant. Enligt punkt 5, om jag tolkar det rätt, skulle jag ha åkt ner till silver eftersom jag endast hade 850 TP och mitt "Tier Point collection year" slutar den 8:e juni. Hade 560 TP bokning med Qatar i april som brann inne så jag tänkte ringa och förklara att jag var ett offer för omständigheterna och klarat mig med den sänkta gränsen:D Men nu upptäckte jag att guldkortet var förlängt till 31:a juli -21, men jag skall återkvala på 1500 TPo_O
Hur länge har du varit guld? Jag har läst på andra forum att de ofta förlänger folk som missar en status de haft en längre tid även om man inte har tillräckligt med TP.

Hur länge har du varit guld? Jag har läst på andra forum att de ofta förlänger folk som missar en status de haft en längre tid även om man inte har tillräckligt med TP.

8-10 år ungefär, så det kan nog vara en förklaring. Ska iofs ringa dem i ett annat ärende, så kan jag lite försiktigt höra mig för om gränsen för återkval.

Det där skrevs ju innan BA börjat uppdatera kontona, nu när de gjort det så ser det ut som att precis ALLA får ett
år extra, samtidigt visar tydligen inga konton den lägre TP nivån för återkvalificering, BA:s kundtjänst ger förvirrade svar,
och det är ju heller inte säkert att BA är klar med uppdateringen.
Ha koll på post 796 i Flyertalktråden

Post #1214 corporate-wage-slave (mod):
I will amend post 796 shortly if the trend continues.

post 796 är här
FlyerTalk Forums - View Single Post - BA Executive Club status extended by 12 months

Last edited:
Jag har läst allt 17 gånger och ber om ursäkt, men jag önskar ändå bekräftelse på att jag förstått saken rätt. Min brytpunkt är för närvarande 8 april och jag kvalade in till BA Guld 8 april 2020, så min nuvarande status gäller till 31 maj 2021 och min nya brytpunkt är 8 april 2021. I och med detta kommer allt att förlängas 12 månader. Min status ska alltså gälla till 31 maj 2022. Jag kan samla TP x 0,75 från och med 11 juni 2020 fram till 8 april 2022 för att behålla mitt BA Guld. Är detta rätt uppfattat?

Jag har läst allt 17 gånger och ber om ursäkt, men jag önskar ändå bekräftelse på att jag förstått saken rätt. Min brytpunkt är för närvarande 8 april och jag kvalade in till BA Guld 8 april 2020, så min nuvarande status gäller till 31 maj 2021 och min nya brytpunkt är 8 april 2021. I och med detta kommer allt att förlängas 12 månader. Min status ska alltså gälla till 31 maj 2022. Jag kan samla TP x 0,75 från och med 11 juni 2020 fram till 8 april 2022 för att behålla mitt BA Guld. Är detta rätt uppfattat?

Som Homer skriver: "British Airways:s kundtjänst ger förvirrade svar, och det är ju heller inte säkert att British Airways är klar med uppdateringen". Själv blir jag heller inte riktigt klok på vad som gäller. I ditt fall verkar det enda säkra vara att Guldet gäller till minst 31/5 -21, resten är lite dunkelt:D

Nja, du ska väl samla in dina TP under året 9 april 2021 till 8 april 2022 väl?

Toppen