Senaste nytt

British Airways sänker gränsen för status i April, Maj och Juni

trekker

Medlem
Jag tyckte det var rätt solklart vad som gällde när mailet kom ut, men nu verkar det ju vara totalt kaos. Enligt mailet så ska jag bli förlängd till juni-2022 och ska inte behöva dra in en enda poäng innan 9:e Maj 2021, har dock inte fått någon förlängning ännu förutom standard pga att jag klarade guldet i Maj 2020. Då jag inte kommer resa något på ett tag så är det bara att sitta och se hur spektaklet artar sig.
 

palmen

Moderator
Ser ut såhär här för mig.
Vad händer efter 8 Feb 2021, kommer det fortsatt bara krävas 1125 TP för att behålla gold då? Finns ju ingen anledning att kvala in denna period då det ändå är förlängt.
Screenshot_20200629-125508_British Airways.jpg
 

trekker

Medlem
Ser ut såhär här för mig.
Vad händer efter 8 Feb 2021, kommer det fortsatt bara krävas 1125 TP för att behålla gold då? Finns ju ingen anledning att kvala in denna period då det ändå är förlängt.
Visa bifogad bild 110201
Det är väl denna perioden, dvs fram till den 8e Februari för dig, som du inte behöver resa någonting? Sedan efter februari jobbar du mot nästa status. Fast det är så oklart hur allt fungerar så det kan mycket väl vara att man får ett till år om man drar in statusen redan i denna perioden.
 

palmen

Moderator
Det är väl denna perioden, dvs fram till den 8e Februari för dig, som du inte behöver resa någonting? Sedan efter februari jobbar du mot nästa status. Fast det är så oklart hur allt fungerar så det kan mycket väl vara att man får ett till år om man drar in statusen redan i denna perioden.
Frågan för mig är ju hur länge 1125 TP för guld gäller. Kommer det vara gränsen för mitt år som startar 2021 också? Kan spela in en hel del för egen del med om jag väljer att boka något i förväg för återkvala, eller om jag ska vänta med bokning till efter 8 Feb 2021.
 

trekker

Medlem
Frågan för mig är ju hur länge 1125 TP för guld gäller. Kommer det vara gränsen för mitt år som startar 2021 också? Kan spela in en hel del för egen del med om jag väljer att boka något i förväg för återkvala, eller om jag ska vänta med bokning till efter 8 Feb 2021.
De skrev väl att den lägre gränsen skulle gälla nästa gång man kvalificerar, dvs antingen denna perioden eller nästa. Efter nästa period är det tillbaks till 1500 oavsett. Men har för mig att jag läste någonstans om detta att om man kvalificerar denna perioden så kommer man få ett år till och isåfall kan man ju skippa nästa år, eller hela tiden ligga ett före? Mycket som är oklart, vissa har ju till och med fått förlängt till 2023 om man läser på flyertalk.
 

Homer

Medlem
Ser ut såhär här för mig.
Vad händer efter 8 Feb 2021, kommer det fortsatt bara krävas 1125 TP för att behålla gold då? Finns ju ingen anledning att kvala in denna period då det ändå är förlängt.
Visa bifogad bild 110201



Precis som det står på kontot har du guld fram till 31 mars 2022 oavsett hur många TPs du tjänar in.

För att behålla guld till 2023 måste du flyga ihop 1.125 TPs mellan feb 2021 och 2022
 
Toppen