Senaste nytt

British Airways inför Avios Balance Boost, ny möjlighet att köpa extra Avios

jerixon

Medlem
Yes jag använder avios inom EU och USA när cash är för dyrt.
För mig bästa med Avios, men så är det mitt 3e program också.

Ja, det är höga hittepå-avgifter för long haul med BA, men många ser ändå värde i att använda Avios i premiumkabin i longhaul, även om det inte blir riktigt samma "kap" som när man kommer över SAS business long haul-platser via EB med FlyPremium eller 241-voucher. Däremot är det billigt att flyga inom Europa med Avios. Det normala tipset är att det är economy longhaul som man ska undvika att använda Avios till. Så programmen har olika styrkor och svagheter. Oneworld har också premium economy som award, statusförmåner är generellt bättre integrerade mellan flygbolagen och möjligheten att flytta Avios mellan programmen kan vara praktisk, eftersom det finns olika intjäningsmöjligheter i olika länder.
 
Aldrig hadt problem med att boka med Eurobonus dit jag vill, men har många som har haft problem med Avios.

Jag flyger inte Qatar så inte varit aktuellt för mig, men är ju kanon om det är simpelt att boka =)
Svårigheten, eller det tråkiga rättare sagt är ju att skatterna ofta är väldigt höga på BA, därav i mitt tycke poängen värda mindre =)
Ja skatterna är katastrof, men det löser man ju genom att flyga med andra bolag och inte börja i UK. Qatar är en fantastisk produkt men antar att det inte är av produktskäl du väljer att skippa det bolaget.
 
Toppen