Senaste nytt

British Airways Gold Guest List (GGL) - Bekräftade förmåner

Magino

Medlem
Att man bara behöver 5k TP första året.
I mailet jag har fått framgår
From 1st January 2015, there will only be one way to reach Gold Guest List - by earning 5,000 Tier Points in a single Tier Point collection year.
så jag tycker det är rätt uppenbart att man snart måste dra in 5k varje år för att behålla GGL.

Om du läser på FT vad representanten har skrivit där står följande

There is no change to the renewal criteria meaning that existing Gold Guest List Members can continue to renew by reaching 3,000 Tier Points during their Tier Point Collection Year.
Changes to Gold Guest List Qualification Criteria - FlyerTalk Forums

Nu vet jag att du hatar allt som har med kundtjänst och liknande, men skulle säga att hon har ganska bra koll på FT
 

agehall

Medlem
Det är ju lite spännande för det är tvärt emot vad mailet jag har fått säger. Får ta och läsa ikapp på FT och se ifall man ska spendera pengarna för två TP-runs till HNL så att man kommer upp i GGL på 2x3k då och kan fortsätta kvala på 3k.
 

Tommy

Medlem
Det behövs "bara" 3000 poäng när man nått GGL status för att förnya efter första årets 5000
2015 regler:
3.1. An Executive Club member will be invited to join the Gold Guest List if they are an Executive Club Gold member who has accumulated at least 5000 Tier Points during one Tier Point Collection Year or if they have earned 100,000 Lifetime Tier Points for Gold Guest List Lifetime Status in accordance with the Executive Club Terms and Conditions on ba.com.
3.6. Members must earn at least 3000 Tier Points each consecutive Tier Point Collection Year after they have become a Member in order to retain their Membership for the following Year.
 

kristerj

Medlem
Här är ett utdrag ur mailet jag fick:

Dear Mr kristerj,

As a Gold Guest List Member you enjoy our most exclusive level of comfort and service.

To help preserve that exclusivity, we are changing the way Members qualify for Gold Guest List status.

As you are already a Gold Guest List Member, hopefully this change won’t affect you. As long as you earn 3,000 Tier Points during your Tier Point collection year, you will continue to enjoy all the benefits of Gold Guest List.

However, from 1 January 2015, the only way to achieve Gold Guest List will be to earn 5,000 Tier Points in one Tier Point collection year. This means Members will no longer be able to qualify for Gold Guest List by earning 3,000 Tier Points in two consecutive Tier Point collection years.

We look forward to welcoming you on-board again soon.


Jag kan inte tolka det på annat sätt än att när man uppnått GGL, så räcker det med 3000 TP för att återkvala, men om man ska kvalificera sig efter den 1:a januari så måste man tjäna in 5000 TP det första året.
 

JensE

Medlem
Får väl ta ett galet år för att komma in i "klubben" vid tillfälle.
Har bryt i Februari så kanske inte är laddad att göra det under 2015.
 

AABack2ARN

Medlem
Undrar hur mkt dom tappar på detta på sådana som mig som koncentrerar alla long haul till BA för att ligga över 3000 per år men som inte når upp till 5000. GGL är ju det enda skälet att vara så pass trogen, så nu kommer jag att köra SAS direktflyg till USA när jag nått mina 1500 TP. Synd...

Några lär BA alla förlora. Men å andra sidan får du ju då inte möjlighet att nyttja förmånerna som ett "vanligt" gold medför (de känns ju något mer värda än vad SAS kan erbjuda även till sina diamanter)
 
Idag nollades mina TP , kom upp till GGL samt CCR kort.

Nu ser det ut som det "bara" behövs 2500 TP för att komma upp till GGL nästa period.

ggl.jpg


Har någon läst om ändrade regler?
 

kristerj

Medlem
Idag nollades mina TP , kom upp till GGL samt CCR kort.

Nu ser det ut som det "bara" behövs 2500 TP för att komma upp till GGL nästa period.

Har någon läst om ändrade regler?
Jag pratade med GGL-linjen häromdagen, då sa dom att det krävs 3000 TP för att återkvalificera som GGL under 2015. Du har säkert fått nedanstående brev i slutet av 2014

Dear Mr kristerj,

As a Gold Guest List Member you enjoy our most exclusive level of comfort and service.

To help preserve that exclusivity, we are changing the way Members qualify for Gold Guest List status.

As you are already a Gold Guest List Member, hopefully this change won’t affect you. As long as you earn 3,000 Tier Points during your Tier Point collection year, you will continue to enjoy all the benefits of Gold Guest List.

However, from 1 January 2015, the only way to achieve Gold Guest List will be to earn 5,000 Tier Points in one Tier Point collection year. This means Members will no longer be able to qualify for Gold Guest List by earning 3,000 Tier Points in two consecutive Tier Point collection years.

We look forward to welcoming you on-board again soon.


Tidigare år har det dock räckt med 2500 TP för oss som har adress utanför UK för att återkvalificera. Undrar om det är ett IT- problem eller om det verkligen krävs 3000 TP? Det blir nog att ringa o kolla en gång till.
 

Homer

Medlem
Många konton visar fortfarande de gamla nivåerna för Guld, 800, och GGL, 2500, om det verkligen går att
kvalificera sig till de nivåerna finns det inget trovärdigt svar på.
 
Toppen