Senaste nytt

British Airways Gold Guest List (GGL) - Bekräftade förmåner

dwin

Medlem
Undrar hur mkt dom tappar på detta på sådana som mig som koncentrerar alla long haul till BA för att ligga över 3000 per år men som inte når upp till 5000. GGL är ju det enda skälet att vara så pass trogen, så nu kommer jag att köra SAS direktflyg till USA när jag nått mina 1500 TP. Synd...
 

Magino

Medlem
Undrar hur mkt dom tappar på detta på sådana som mig som koncentrerar alla long haul till BA för att ligga över 3000 per år men som inte når upp till 5000. GGL är ju det enda skälet att vara så pass trogen, så nu kommer jag att köra SAS direktflyg till USA när jag nått mina 1500 TP. Synd...

Men om du redan har GGL så förändras ju inget. Att förnya GGL ligger kvar på 3000TP. Det är för de som vill ha GGL för första gången som nivån höjs till 5000TP och sedan får även de förnya för 3000TP per år
 

agehall

Medlem
svårt att hänga med när du inte citerar någon... men hur har du tolkat vad?

Att man bara behöver 5k TP första året.

I mailet jag har fått framgår

From 1st January 2015, there will only be one way to reach Gold Guest List - by earning 5,000 Tier Points in a single Tier Point collection year.

så jag tycker det är rätt uppenbart att man snart måste dra in 5k varje år för att behålla GGL.
 

Kricka

Medlem
@agehall Fast det står ju att det bara finns ett sätt att nå GGL och det är 5000 TP men,
beroende på hur man tolkar detta (eller läser ev. vidare info) så kan det mycket väl vara
som så att när man väl når GGL så behövs bara 3000 TP för att återkvalificera..? Låt
oss hoppas på denna tolkning även om jag aldrig kommer i närheten av GGL !
 

agehall

Medlem
Det som står, är att vi som kom över 3k under förra intjäningsåret, har fram till april (eller vad det nu var) att skaffa 3k till för att kvala. Men det ska nog utläsas som en engångsgrej. Sedan kan det ju hända att de gör som med ex-EU-gold, att det förlängs i evighet.

Tyvärr har jag nog rätt liten chans att nå 3k före April, så min plan är körd. :(
 
Toppen