Senaste nytt

British Airways förbättrar förmåner och förlänger status (20:e sept. 2021)

Ser att det inte är någon rabatt på Gold Upgrade Voucher :(
upload_2022-3-3_20-19-10.png

Blir tufft att nå GGL även med rabatt 3750 TP dvs behöver 2500 TP på 7 månader (i snitt runt 360TP i månaden).
Behöver att Bangkok och Singapore öppnar utan Covidtest på plats, så det går att göra snabba weekend resor med QR (560TP):)
Dock lär det bli en HNL tur i sommar dvs om man ser möjligheten att nå GGL då.

Nu förlängs det ytterligare ett år för GGL och Guldmedlemmar med kvalificeringsmånad juli, augusti och september. Silver och Brons får ingen förlängning, men Silver får halverad TP-gräns till 300 TP.

Nu förlängs det ytterligare ett år för GGL och Guldmedlemmar med kvalificeringsmånad juli, augusti och september. Silver och Brons får ingen förlängning, men Silver får halverad TP-gräns till 300 TP.
För befintliga GGL med kvalificeringsmånad juli-december enligt HfP: British Airways extends Executive Club elite status - for Golds
Och så gäller ju fortfarande 25% sänkt gräns för övriga fram till 31 december, så t.ex. 450 TP för att uppnå eller behålla Silver.

Det är inte utan att jag undrar om IAG Loyalty har koordinerat sig mellan programmen, för idag fick jag ett mail från Iberia om att jag fått 25% av de Elite Points som behövs för att förnya min nivå under det nyligen påbörjade Iberia Plus-medlemskapsåret 1 april 2022-31 mars 2023.

Last edited:
2020 flög jag in ett Guld för 2021, för 2022 fick jag ett Guld av BA, inför 2023 är jag nära ett Guld kommer nå de 1125 TP med de bokningar jag har har bryt datum 8 september.
Har kunnat fått Guld både 2021 och 2023 av BA, jag är inte bitter det har varit trevliga resor mest med AA.
Det återstår en resa med AY till JFK i maj sedan är guldet i hamn.
Kostnaden får jag svälja, annars hade jag spekulerat på börsen och där vet vi ju har gått sedan årskiftet.

2020 flög jag in ett Guld för 2021, för 2022 fick jag ett Guld av BA, inför 2023 är jag nära ett Guld kommer nå de 1125 TP med de bokningar jag har har bryt datum 8 september.
Har kunnat fått Guld både 2021 och 2023 av BA, jag är inte bitter det har varit trevliga resor mest med AA.
Det återstår en resa med AY till JFK i maj sedan är guldet i hamn.
Kostnaden får jag svälja, annars hade jag spekulerat på börsen och där vet vi ju har gått sedan årskiftet.
Har mitt bryt datum i oktober och är redan hemma med guld, dock siktar jag lite på GGL.
Dock blev jag ledsen att man förlängde alla GGL 1 år trots en rabatt dvs de kunde gjort som vanliga guld.
Redan idag är det lång kö (20-30meter) vissa tider att komma in på GF T5 och varit bra med folk i CCR T5.

Har mitt bryt datum i oktober och är redan hemma med guld, dock siktar jag lite på GGL.
Dock blev jag ledsen att man förlängde alla GGL 1 år trots en rabatt dvs de kunde gjort som vanliga guld.
Redan idag är det lång kö (20-30meter) vissa tider att komma in på GF T5 och varit bra med folk i CCR T5.

Jag satsar också på GGL men det har gått långsamt med TP insamlingen. Behöver bara 3000 till. Kommer att accelerera rejält nu under sommaren genom att köra LGA-DCA-CLT-MIA-CHS T/R. Klart bra bang for the buckaroos.

Jag satsar också på GGL men det har gått långsamt med TP insamlingen. Behöver bara 3000 till. Kommer att accelerera rejält nu under sommaren genom att köra LGA-DCA-CLT-MIA-CHS T/R. Klart bra bang for the buckaroos.
Med mina bokningar till slutet av april kommer jag ligga på 2300TP och har 5 månader kvar att fixa 1450TP gör GGL.
Fundera också på en liten galen resa i sommar fixa kanske 1000TP på ett antal dagar/vecka.

Last edited:
Med mina bokningar till slutet av april kommer jag ligga på 2300TP och har 5 månader kvar att fixa 1450TP gör GGL.
Fundera också på en liten galen resa i sommar fixa kanske 1000TP på ett antal dagar/vecka.
Jag har till 8e Januari nästa år så jag har inte bråttom. Men allra helst innan december då BA flyttar till T8 på JFK

Jag har till 8e Januari nästa år så jag har inte bråttom. Men allra helst innan december då BA flyttar till T8 på JFK
Oavsett intjäningsår så gäller ju den lägre gränsen på 3500TP för GGL fram till den sista December. Vore kul att okynnesflyga lite och kvala in, men jag har svårt att se hur bra för hälsan det skulle vara att ha tillgång till CCR vid varje resa.

Toppen