Senaste nytt

British Airways - Det här gjorde Ni inte så bra!

När jag landade med BA174 (en 777-200) i fredags, fick vi en mindre bra premium-upplevelse - det blev bussgate vid LHR T5B! WTF!

Jag har haft bussgate till widebody i Dubai någon gång och jag tror det har hänt på någon mer flygplats men jag har aldrig fått gå av en widebody på en mobil trappa på ett flygbolags hemmabas tidigare.
Detta är inte BA men just det har hänt mig flera gånger i Doha, men dom har i alla fall separat buss för Business

Borjar trottna pa den obefintliga prioboarding i Manchester. I loungen gor dom utrop nar det ar dags for dom som vill prioboarda att bege sig till gaten, problemet ar att gaten de anvander i 9 fall av 10 har fina biljettscanningmaskiner innan man kommer till gaten, dessa ar det ingen prio till och man hamnar alltid sist i en lang ko. Nar man val kommer igenom sa har prioboardingen redan avslutats (eftersom ingen var dar for prioboarding sa blir det ingen alls). Forra gangen gick jag fore och det blev ett herrans liv, igar orkade jag inte braka utan stallde mig snallt sist i kon. Nu gick det bra anda da min overheadbin vid rad 1 fortfarande var tom. Skarpning BA.

Flög GRU-MIA-BOS-LHR-OSL. American tom BOS. Allt gick superfint. Recheckade min väska på MIA. Från BOS tog BA över ansvaret. Där försvann väskan. Ser i AA:s app att den lastats av i BOS men inte gick vidare.

Servicen ombord på BA214 BOS-LHR var usel och tom argsint (läs om maten i loungen i annan tråd). Missade att väckas till frukost. Säten är ju katastrofalt små i Club World på BA:s B777-200. Katastrofalt byte på LHR med kaos i både passkontroll och säkerhetskontroll. Fuskade mig igenom köerna till Fasttrack för att få nått att äta tillslut. Loungerna är ju snuskiga och frukostem såg ut att ha hamnat på ekonomernas bord så att säga...neddragningar. Dusch? Nej glöm det om du har mindre än 1h. Flighten LHR-OSL, sen 40 min. Ingen pre departure drink på BA Club Europe längre? Snålt. Och sen då den borttappade väskan. En eloge till Menezie på OSL som verkar göra ett bra jobb...få se när den dyker upp. Och Amex som på 2 röda gav mig 2000 kr att köpa kläder och annat för. BA, nej tyvärr vi ersätter inte i förhand :/

Last edited:
Och sen då den borttappade väskan. En eloge till Menezie på OSL som verkar göra ett bra jobb...få se när den dyker upp. Och Amex som på 2 röda gav mig 2000 kr att köpa kläder och annat för. BA, nej tyvärr vi ersätter inte i förhand :/
Jag fick ett MasterCard World Cash kort som var laddat med 150 GBP när British Airways slarvade bort min väska när jag kom till Beijing.

Försenat bagage, vem är ansvarig / vem skall man rikta krav emot? | Sida 8 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

En eloge till Menezie på OSL som verkar göra ett bra jobb...få se när den dyker upp. Och Amex som på 2 röda gav mig 2000 kr att köpa kläder och annat för. British Airways, nej tyvärr vi ersätter inte i förhand :/
Vänta nu - är inte du på väg hem? Isåfall ska du vara väldigt nöjd med att ha fått något från AmEx för deras reseförsäkring täcker inte försenat bagage på hemresan.

Flög GRU-MIA-BOS-LHR-OSL. American tom BOS. Allt gick superfint. Recheckade min väska på MIA. Från BOS tog BA över ansvaret. Där försvann väskan. Ser i AA:s app att den lastats av i BOS men inte gick vidare.

Servicen ombord på BA214 BOS-LHR var usel och tom argsint (läs om maten i loungen i annan tråd). Missade att väckas till frukost. Säten är ju katastrofakt små i Club World på BA:s B777-200. Katastrofalt byte på LHR med kaos i både passkontroll och säkerhetskontroll. Fuskade mig igenom köerna till Fasttrack för att få nått att äta tillslut. Loungerna är ju snuskiga och frukostem såg ut att ha hamnat på ekonomernas bord så att säga...neddragningar. Dusch? Nej glöm det om du har mindre än 1h. Flighten LHR-OSL, sen 40 min. Ingen pre departure drink på BA Club Europe längre? Snålt. Och sen då den borttappade väskan. En eloge till Menezie på OSL som verkar göra ett bra jobb...få se när den dyker upp. Och Amex som på 2 röda gav mig 2000 kr att köpa kläder och annat för. BA, nej tyvärr vi ersätter inte i förhand :/
Haha, ingen vidare reklam för detta bolag. Mycket underhållande recension, tack.

Vänta nu - är inte du på väg hem? Isåfall ska du vara väldigt nöjd med att ha fått något från AmEx för deras reseförsäkring täcker inte försenat bagage på hemresan.
Har ett leg kvar hem, men det blev en liten diskussion först innan dom godkände det.
Jag fick ett MasterCard World Cash kort som var laddat med 150 GBP när British Airways slarvade bort min väska när jag kom till Beijing.

Försenat bagage, vem är ansvarig / vem skall man rikta krav emot? | Sida 8 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Bra tips, ska claima det hela efteråt.

Har ett leg kvar hem, men det blev en liten diskussion först innan dom godkände det.
Jag är 99% säker på att de gjorde fel, så det är bara att tacka och ta emot för din del. Jag har haft ganska ingående diskussioner med dem om olika scenarion och det är i princip hopplöst att få dem att godkänna något på hemresan.

Kan utveckla lite för att underhålla Agö. Fick tre utskällningar ombord utan att själv ens ha öppnat käften. Direkt när jag satt mig i stolen fick jag veta att jag absolut inte kunda ha handbagaget där...då var det 30 min kvar till pushback och jag höll på att plocka ordning. Sen fick jag skäll för att jag laddade min tfn i USB-uttaget "it can start a fire" och sist men inte minst för att jag inte hade rätat upp stolen innan landning...oj det hade du visst ja... Puckon! Är Silver på BA men kände mig som en hög med skit

Toppen