Senaste nytt

British Airways - Det här gjorde Ni inte så bra!

Hade endast handbagage, använde laundery. Tyvärr missade BA en del innan landing I BOS vi flog in 40 min, så efter en snabb väckning fick vi inget I F, utom det vatten vi redan hade.

Se för sjutton till att klaga ordentligt till customer care om den!

Det bör leda till kompensation...

Mailade in klagomål och fick det vanliga svaret att dom var tacksamma för mitt mail. Att jag var en viktigt silvermedlem osv. Ingen ersättning förstås.

Skrev till dom igen att jag tyckte det var uselt att inte ens får några Avios i kompensation. Får ett svar några dagar senare att 5.000 avios satts in på mitt konto. Efter en vecka ser jag inga poäng och skriver mitt tredje mail att dom inte imponerar när dom misslyckas ge god service ännu en gång. Efter tre dagar har jag poängen på kontot.

Det borde bara behövts ett mail för att jag skulle få mina 5.000 avios och inte tre.

Riktig premiumupplevelse på OSL nu på morgonen. Vi får bussgate och man väljer för en gång skull att annonsera priority boarding. Givetvis in i en dragspelsbuss. Riktigt skoj att stå på trappan i småregnet.

Varför kan inget bolag fatta att man priority boarding ska innebära att man kommer ombord först, inte går igenom spärren först..?

Riktig premiumupplevelse på OSL nu på morgonen. Vi får bussgate och man väljer för en gång skull att annonsera priority boarding. Givetvis in i en dragspelsbuss. Riktigt skoj att stå på trappan i småregnet.

Varför kan inget bolag fatta att man priority boarding ska innebära att man kommer ombord först, inte går igenom spärren först..?
Kinesiska flygbolag har ofta en separat buss för resenärer i First/Business class och statuspassagerare på plattan i Kina.

Först på bussen, sist av

Först på bussen, sist av
Världsklass. I min ungdom betalade jag en gång extra för prio-boarding med Ryanair på Bergamo. Det slutade exakt likadant, och mitt upprörda mail i ärendet förblev obesvarat.

Har bokat en två awardresor till NYC för mej och min som i juli med BA. Jag har länge försökt hitta något så jag kan göra slut på mina avioser. Jag har min bokning med BA avioser och sonen är bokad på AA poäng därfär att mina avioser inte räckte till mer än en biljett. Vi har samma flygningar hela vägen, F klass på ditresan och C hem.
När jag idag skulle kolla läget på seating noterade jag att LHR - NYC sträckan var rödmarkerad och en ny flight var inlagd för BA189. Så småningom upptäckte jag att tiden var ändrad med fem minuter och flighten var nergraderad från F till C. Samma seating som jag tidigare bokat var dock kvar. När jag kollade vidare såg jag att det bara var C klass på denna flygning. Man hade bytt 787-9 mot 787-8 och den senare saknar ju F klass. Detta är ju inte så muntert, vi hade sett fram att prova nya F klassen i 787-9.

Det som däremot är anmärkningsvärt är att jag inte fått någon som helst information om detta via mejl eller på annat sätt. Biljetterna till sonen kom igår på mejl som bekräftad e biljett i går från AA och är bekräftade i F klass.

Jag har ännu ej tagit kontakt med BA för ombokning till annat flyg med F, det går ju ganska många 747 och 777 så platser borde finnas. Men det är anmärkningsvärt att BA ändrar utan att meddela mej. Det skall ju krediteras lite poäng också. Dessutom får jag ju ta en dust med AA också om ombokning på sonens biljett.

Någon som har erfarenheter hur hårt jag skall gå ut med detta. Jag accepterar inte C på ditresan eftersom vitsen är att för första gången prova BA First, även om den enligt detta forum inte tillhör den högre divisionen.

Personligen hade jag försökt bli ombokad till CW på en 747-400 istället. Om du kan få 64J/K så har du i princip bättre platser än i F imho. Om du absolut vill flyga F så får du väl ta en dust med BA - jag ger det 50/50 att du lyckas.

Tyvärr är det du stött på helt normalt förfarande hos BA. Om man själv ens tittar på bokningen så kommer ett mail, men om BA gör någon ändring som faktiskt påverkar saker och ting så får man inte veta om det förens man själv tittar på bokningen. Håller med om att det är helt värdelöst.

Toppen