Senaste nytt

British Airways - Det här gjorde Ni inte så bra!

Jag vet inte hur det fungerar hos British Airways men med Cathay Pacific och Singapore Airlines går det utmärkt att fråga OCH få svar om väskan är lastad eller inte. (dock när jag flög i Business class eller i First class)
Det fungerar bra på BA också har till och med fått besked vid boarding om att väskan inte var med utan att fråga.
På CX har de alltid kunnat svara, och det har stämt.

Det fungerar bra på BA också har till och med fått besked vid boarding om att väskan inte var med utan att fråga.

Det låter ju som en dröm att de skulle hända ofta, tror du inte att din status hos bolaget spelar lite in ?

Dom var ju dock snabba redan när första väskorna rullade ut på bandet att dom ropade upp mitt namn och bad mig ta kontakt med BA personal. Slapp man stå och vänta och inse att väskan inte var med :)

Jag hade nog bara oturen 2 gånger tätt inpå. Kommer ju absolut ge BA en ny chans för ombordservicen var de absolut inget fel på, top notch!

Senaste long-haul med BA JNB-LHR-ARN så kollade jag vid gaten på LHR
om mitt bagage var med, vilket kollades och jag fick besked om att det inte
var lastat på Arlandaflighten. De visste att bagaget lossats på LHR men
"inte riktigt var det fanns just nu". För min del var bagaget viktigare än
flighten så de fick snabbt boka om mig till nästa flight och leta reda på
mitt saknade bagage. De löste problemet till nästa flight men det blev
lite besvärligt med min anslutning från Bromma (fast det är en helt annan
historia).

Utveckling i caset gällande mitt försenade bagage. Först mailar dom tillbaka direkt och säger att det här skall vi lösa smidigt och snabbt. Tar bild på alla kvitton och skickar in tillsammans med mina bankuppgifter och skriver att totalsumman va 403USD.

Får tillbaka svar 6 timmar senare att dom skall föra över 866SEK och jag blir direkt fundersam. Skickar ett mail och varför dom bara för tillbaka så lite och dubbelkollade för 866SEK är 103USD. Hon ringer upp mig efter bara 45 min och säger att de är hon som gjort fel och tryckt in 103USD istället för 403USD när hon räknade ut det. Jag blir riktigt nöjd och hon tackar för sig och jag säger detsamma.

Det är så här det skall fungera. Allt löste sig på 12 timmar från att jag skickat in kvittona. Nu får man vänta på pengarna kommer in men de är riktigt bra gjort av dem. Sen att dom till och med erbjöd sig att ta eventuella kostnader i Oslo då det inte va min hemmaort gjorde ju saken ännu bättre. Inte för att jag hade några kostnader men bara att dom erbjuder sig är ett bra tecken på att man vill hålla sina kunder nöjda!

Bra gjort British Airways!

• Gilla
Reactions: doc
Åkte hem från JFK igår kväll. I loungen precis innan jag lämnar den säger dom att det kommer vara begränsad tillgång av alkohol ombord. Väl ombord säger cc att det inte finns någon alkohol alls. Något sigill var brustet när dom lastade på Heathrow och då dom inte ville bli sena togs ingen annan alkohol ombord. Konstigt att dom inte kan fixa det på JFK? Eftersom planet gick 21.00 drabbades jag inte mer att jag fick vatten som preflight dryck, ville sova ombord.

Tråkig kabinpersonal som var noll serviceminded på UD (ovanligt) och gav mig fel frukost, orkade inte bry mig då jag kunde äta i loungen istället.

Utveckling i caset gällande mitt försenade bagage. Först mailar dom tillbaka direkt och säger att det här skall vi lösa smidigt och snabbt. Tar bild på alla kvitton och skickar in tillsammans med mina bankuppgifter och skriver att totalsumman va 403USD.

Får tillbaka svar 6 timmar senare att dom skall föra över 866SEK och jag blir direkt fundersam. Skickar ett mail och varför dom bara för tillbaka så lite och dubbelkollade för 866SEK är 103USD. Hon ringer upp mig efter bara 45 min och säger att de är hon som gjort fel och tryckt in 103USD istället för 403USD när hon räknade ut det. Jag blir riktigt nöjd och hon tackar för sig och jag säger detsamma.

Det är så här det skall fungera. Allt löste sig på 12 timmar från att jag skickat in kvittona. Nu får man vänta på pengarna kommer in men de är riktigt bra gjort av dem. Sen att dom till och med erbjöd sig att ta eventuella kostnader i Oslo då det inte va min hemmaort gjorde ju saken ännu bättre. Inte för att jag hade några kostnader men bara att dom erbjuder sig är ett bra tecken på att man vill hålla sina kunder nöjda!

Bra gjort British Airways!

Och idag 5 dagar senare var pengarna på kontot.

Jag åker imorgon med BA ARN-LHR I C och vidare till BOS I F med BA, stannar några dagari BOS och sedan vidare med AA I F till MIA, det får inte bli något strul med bagaget.

Toppen