Senaste nytt

British Airways - Det här gjorde Ni inte så bra!

2 dagar i rad har mina BA flygningar blivit cancelled med påverkan på mina anslutningsflyg...pga "Air traffic control" riktigt trist.:mad:
Dock är jag glad att GGL-hotline fungerar bra och får fixa problemet. :)

Last edited:
Jag har också noterat att ARN och CPH verkar drabbats ganska hårt av inställda flyg de senaste dagarna.

Igår 06SEP var exempelvis BA771 (07:25) och BA777 (11:30) inställda. Dvs första BA-flyg utfrån Stockholm gick 18:20 och därefter ett 21:05. Dvs alla praktiska anslutningar från London var därmed borta. Idag 07SEP ställer BA in rotationen BA780/781.

Att de hjälper GGL låter ju bra men har du @Ricci en aning om vad de gör för övriga passagerare med (eller utan) status? Ombokning till SAS eller Finnair via Helsingfors?

Heathrow är väl aldrig en speciielt pålitlig flygplats men det känns som om även BA har seriösa problem med pålitligheten :(

Jag har också noterat att ARN och CPH verkar drabbats ganska hårt av inställda flyg de senaste dagarna.

Igår 06SEP var exempelvis BA771 (07:25) och BA777 (11:30) inställda. Dvs första BA-flyg utfrån Stockholm gick 18:20 och därefter ett 21:05. Dvs alla praktiska anslutningar från London var därmed borta. Idag 07SEP ställer BA in rotationen BA780/781.

Att de hjälper GGL låter ju bra men har du @Ricci en aning om vad de gör för övriga passagerare med (eller utan) status? Ombokning till SAS eller Finnair via Helsingfors?

Heathrow är väl aldrig en speciielt pålitlig flygplats men det känns som om även BA har seriösa problem med pålitligheten :(
Har väl varit åskilliga problem med oväder i denna veckan i UK. Flyg inställda, försenade, diverted etc..

Bra fråga, men jag kan bara "killgissa" då jag aldrig sett så många pax på T5 tidigare, att det är lite kaos..

(....)

Hade också problem i Augusti - LHR-CPH var inställd, connecting från IAH. De hade först ombokat til SAS 36 timmar senare(!). Pratade med transfer desk och vi blev bokat om via Zürich med ankomst 2 timmar försenat i Köpenhamn. Vi flög first IAH-LHR och bokat business LHR-CPH, Oneworld Sapphire (Qatar Privilege Club Gold). Bra service i transfer service, men ändå frustrerande med inställda flyg.

Bra fråga, men jag kan bara "killgissa" då jag aldrig sett så många pax på T5 tidigare, att det är lite kaos..
Om man följer diverse grupper på Facebook så kan man konstatera att BA har allvarliga problem med sin (för vanliga kunder obefintliga) kundservice. alldeles oaktat diverse väderproblem. Jag är glad att jag är GGL då det verkar som att om man inte har hög status på BA så får man ingen, nada hjälp.

Om man följer diverse grupper på Facebook så kan man konstatera att BA har allvarliga problem med sin (för vanliga kunder obefintliga) kundservice.
Det tog BA 7 månader att svara på min förfrågan om förlängd status, som man kan göra om man blir förälder. Svaret blev att jag skulle ansöka igen när min status har gått ut. :rolleyes:
Tror jag skippar det faktiskt.

Om man följer diverse grupper på Facebook så kan man konstatera att BA har allvarliga problem med sin (för vanliga kunder obefintliga) kundservice. alldeles oaktat diverse väderproblem. Jag är glad att jag är GGL då det verkar som att om man inte har hög status på BA så får man ingen, nada hjälp.

Har tyvärr fått lite samma bild, men å andra sidan är det de passagerare som inte får (eller inte enligt dem själva rätt) hjälp som tenderar höras mest i olika forum. BA verkar ha utmaning med såväl personalbrist som ett antal flygplan som måste servas. Lägger man till en fullt utnyttjad flygplats som Heathrow blir det snabbt illa.

Eftersom jag tillhör dem som gärna flyger American Airlines är i praktiken enda alternativet att flyga med BA via Heathrow till och från Stockholm, men med de senaste halvårets (?) strul känner jag mig ganska tveksam.

Problemet är den kassa transfern på T3 där security är kanske sämst i hela Europa om man ska vidare till GOT eller HEL. Här varit på håret flera gånger fast vi haft 1.5 timme på oss. Det är alltid kaos oavsett om det är lite eller mycket folk.

Men håller med, BA är svajjiga och önskar att Finnair börjar flyga till JFK från ARN direkt igen.

Idag tyckte British Airways att det var lämpligt att ställa BA776/777 så ett plan 07:50 och nästa 21:05 från Stockholm till London. Kombinationen av en mycket oregelbunden tidtabell och dåligt utförande av de flyg somplanerats gör det svårt att motivera byten på Heathrow med BA.

Undrar lite hur deras partner ser på saken (inte minst AA)? Eller så är det så stort antal som faktiskt har London som start eller slutdestionation att vi andra "stackare" inte syns i statistiken.

Toppen