Har väl varit åskilliga problem med oväder i denna veckan i UK. Flyg inställda, försenade, diverted etc..Jag har också noterat att ARN och CPH verkar drabbats ganska hårt av inställda flyg de senaste dagarna.
Igår 06SEP var exempelvis BA771 (07:25) och BA777 (11:30) inställda. Dvs första BA-flyg utfrån Stockholm gick 18:20 och därefter ett 21:05. Dvs alla praktiska anslutningar från London var därmed borta. Idag 07SEP ställer BA in rotationen BA780/781.
Att de hjälper GGL låter ju bra men har du @Ricci en aning om vad de gör för övriga passagerare med (eller utan) status? Ombokning till SAS eller Finnair via Helsingfors?
Heathrow är väl aldrig en speciielt pålitlig flygplats men det känns som om även BA har seriösa problem med pålitligheten![]()
Bra fråga, men jag kan bara "killgissa" då jag aldrig sett så många pax på T5 tidigare, att det är lite kaos..Jag har också noterat att ARN och CPH verkar drabbats ganska hårt av inställda flyg de senaste dagarna.
Igår 06SEP var exempelvis BA771 (07:25) och BA777 (11:30) inställda. Dvs första BA-flyg utfrån Stockholm gick 18:20 och därefter ett 21:05. Dvs alla praktiska anslutningar från London var därmed borta. Idag 07SEP ställer BA in rotationen BA780/781.
Att de hjälper GGL låter ju bra men har du @Ricci en aning om vad de gör för övriga passagerare med (eller utan) status? Ombokning till SAS eller Finnair via Helsingfors?
Heathrow är väl aldrig en speciielt pålitlig flygplats men det känns som om även BA har seriösa problem med pålitligheten![]()
Jag har också noterat att ARN och CPH verkar drabbats ganska hårt av inställda flyg de senaste dagarna.
(....)
Jag har också noterat att ARN och CPH verkar drabbats ganska hårt av inställda flyg de senaste dagarna.
Om man följer diverse grupper på Facebook så kan man konstatera att BA har allvarliga problem med sin (för vanliga kunder obefintliga) kundservice. alldeles oaktat diverse väderproblem. Jag är glad att jag är GGL då det verkar som att om man inte har hög status på BA så får man ingen, nada hjälp.Bra fråga, men jag kan bara "killgissa" då jag aldrig sett så många pax på T5 tidigare, att det är lite kaos..
Det tog BA 7 månader att svara på min förfrågan om förlängd status, som man kan göra om man blir förälder. Svaret blev att jag skulle ansöka igen när min status har gått ut.Om man följer diverse grupper på Facebook så kan man konstatera att BA har allvarliga problem med sin (för vanliga kunder obefintliga) kundservice.
Om man följer diverse grupper på Facebook så kan man konstatera att BA har allvarliga problem med sin (för vanliga kunder obefintliga) kundservice. alldeles oaktat diverse väderproblem. Jag är glad att jag är GGL då det verkar som att om man inte har hög status på BA så får man ingen, nada hjälp.